Pamokos sužaidybinimo metodas motyvacijai ir aktyvumui pamokoje skatinti
Sadlauskaitė, Inesa |
Šiame darbe yra nagrinėjamas pamokos sužaidybinimo metodo efektyvumas mokinių motyvacijai ir aktyvumui pamokoje skatinti. Tyrimo tikslas – skatinti mokinių aktyvumą ir motyvaciją mokytis anglų kalbos pamokose naudojant sužaidybinimo metodą. Tyrimo objektas – mokinių aktyvumo ir motyvacijos skatinimas pamokos metu. Tyrimas atskleidžia, kad šiuolaikiniai mokiniai, dažnai būdami „skaitmeniniai čiabuviai“, susiduria su motyvacijos stygiumi ir pasyvumu pamokų metu dėl neįtraukiančio mokomojo turinio. Sužaidybinimo metodas, įtraukiant įvairius žaidimo elementus, interaktyvias užduotis ir konkurencinę aplinką, gali pagerinti mokinių įsitraukimą ir motyvaciją. Tyrime dalyvavo šeši pirmos gimnazijos klasės mokiniai, kurie pasižymėjo motyvacijos stygiumi. Tyrimas buvo vykdomas per šešias pamokas, kuriose buvo taikomas sužaidybinimo metodas. Pirma pamoka buvo skirta mokinių žinių ir tikslų įsivertinimui, antroje buvo atliekamos žodyno užduotys, trečioje – skaitymo, ketvirtoje – klausymo, penktoje pamokoje mokiniai pritaikė visas įgytas žinias simuliacijoje, o šeštoje pamokoje buvo atliktas testas, siekiant įvertinti sužaidybinimo metodo poveikį. Rezultatai parodė, kad mokiniai įgijo daugiau motyvacijos ir jautėsi aktyvesni per pamokas. Tad sužaidybinimo metodas pasitvirtino kaip veiksmingas būdas skatinti mokinių motyvaciją ir aktyvumą pamokose. Mokinių refleksijos ir stebėjimo protokolai atskleidė, kad sužaidybinimo metodas padidino mokinių susidomėjimą mokomuoju turiniu, skatino juos bendradarbiauti ir kritiškai mąstyti. Mokytojai, norintys taikyti šį metodą, turėtų atsižvelgti į mokinių amžių ir pomėgius, įtraukti konkurencijos ir bendradarbiavimo elementus bei naudoti įvairias interaktyvias veiklas, siekiant sukurti įdomią ir motyvuojančią mokymosi patirtį. Tyrimo išvados rodo, kad sužaidybinimo metodas yra efektyvus būdas pagerinti mokinių motyvaciją ir aktyvumą pamokose, ir rekomenduoja pedagogams integruoti šį metodą į ugdymo procesą, siekiant didesnio mokinių įsitraukimo ir mokymosi rezultatų.
This paper examines the effectiveness of the lesson gamification method in promoting students' motivation and activity in the classroom. The aim of the study is to promote students' activity and motivation to learn in English language lessons by using the gamification method. The object of the study is to promote students' activity and motivation in the classroom. The study reveals that today's learners, often as 'digital natives', face a lack of motivation and passivity in the classroom due to the lack of engaging educational content. A gamification approach, incorporating various game elements, interactive tasks and a competitive environment, can improve student engagement and motivation. The study involved six pupils in the first year of lower secondary school, who were characterised by a lack of motivation. The study was carried out in six lessons using a play-based approach. The first lesson was devoted to the assessment of the students' knowledge and goals, the second lesson was targeted for vocabulary, the third lesson to reading, the fourth lesson to listening, the fifth lesson to the application of all the knowledge acquired in a simulation, and the sixth lesson to the assessment of the impact of the gamification method. The results showed that the pupils were more motivated and felt more active during the lessons. Thus, the playfulness method proved to be an effective way to promote motivation and activity in the classroom. Student reflection and observation protocols revealed that the play-based approach increased students' interest in the content, encouraged them to collaborate and think critically. Teachers wishing to use this approach should take into account the age and interests of the students, incorporate elements of competition and cooperation, and use a variety of interactive activities to create a fun and motivating learning experience. The findings of the study show that the play-based approach is an effective way to improve students' motivation and engagement in the classroom and recommend that educators integrate this approach into the educational process to increase student engagement and learning outcomes.