Critical discourse analysis of Gangsta Rap and conscious Hip Hop songs
Ziezienė, Giedrė |
Repo muzika yra paplitusi tarp jaunų žmonių ir vyresniosios kartos, kuri nuo septintojo dešimtmečio iki šių dienų užaugo hiphopo kultūroje. Šį žanrą praktikuojantys hiphopo atlikėjai gilinasi į būdingas socialines problemas ir išreiškia save, o klausytojai galiausiai perima reperių vartojamą kalbą ir požiūrį į supančią aplinką. Šiame tyrime kiekvieno repo požanrio, gangsterių repo ir sąmoningo hiphopo, lyginamajai diskurso analizei parinkti du atstovai: gangsterių repui – Snoop Dogg’as ir Vince’as Staples’as bei sąmoningam hiphopui – Nas ir Kendrick’as Lamar’as. Gangsterių repas ir sąmoningas hiphopas atrinkti pagal jų repo turinį, apimantį su požanriu susijusias problemas. Taigi šio tyrimo tikslas yra išanalizuoti ir palyginti dviejų skirtingų požanrių tekstynus, atskleidžiančius socialines problemas. Analitinėje šio darbo dalyje remiamasi šešiasdešimties dainų duomenimis, o tyrimo klausimai suformuluoti taip: Koks žodynas vartojamas gangsterių repo ir sąmoningo hiphopo diskurse, atskleidžiančiame tipines dviejų požanrių problemas? Kokie yra dviejų požanrių diskurso skirtumai ir panašumai? Kaip kalbų skirtumai parodo ir išryškina kiekvieno požanrio specifiką? Dainų tekstų analizei taikoma kritinė diskurso analizės metodika, apimanti kokybinį ir kiekybinį metodus. Taip pat interpretuojama, remiantis tiek pačia medžiaga, tiek konteksto žiniomis. Dirbant su pasirinktu šešiasdešimties dainų tekstynu, apdorotu Voyant konkordancija, išrenkamos frazės ir žodžiai, susiję su specifinėmis požanrių problemomis. Rezultatai parodo, kad dainų tekstuose dažniausiai pasitaikantys žodžiai patikimai neatskleidė dainose perteikiamų socialinių problemų, išskyrus savęs pristatymo temą. Kalbant apie afroamerikiečių šnekamąją anglų kalbą (ang. African American Vernacular English), galima teigti, kad visi keturi repo atlikėjai savo tekstuose plačiai ją vartoja, ir tai yra jų afroamerikietiškosios hiphopo kultūros dalis. Reperiai kelia panašias socialines problemas: jie kalba apie socialinę nelygybę, gangsterių gyvenimą, prostituciją, narkotikus, kriminalinius nusikaltimus, politiką, kartais net rasizmą, vergiją ir dievą. Nepaisant tų pačių temų atvaizdavimo, autoriai jas atskleidžia savaip.
Rap music is prevalent among young people and is also liked by the older generation that grew up engulfed in the hip hop culture from 1970s until nowadays. Hip hop artists practicing this genre dwell on and express themselves through genre-specific social issues and the listeners eventually adapt the language used and the views expressed by these rappers. In this study, for each rap subgenre, Gangsta Rap and Conscious Hip Hop, two representative performers were chosen for a comparative analysis of their discourse: the Gangsta Rap representatives Snoop Dogg and Vince Staples, and the Conscious Hip Hop representatives Nas and Kendrick Lamar. The specific subgenres were selected for their rapping content which includes relevant subgenre-specific issues. Hence, the aim of this study is to carry out a comparative research done on corpus-based discourse analysis of two different subgenres. The analytical part of this research paper is based on the data of sixty songs, and the research questions are formulated as follows: What kind of vocabulary is used in Gangsta Rap and Conscious Hip Hop discourse that reveal typical issues of the two subgenres? What are the differences and similarities of the vocabulary in the two subgenres? How do the language differences support and highlight the specifics of each subgenre? To carry out the analysis of the song texts, the methodology of Critical Discourse Analysis (CDA) is applied, including the qualitative and quantitative approaches. At the same time, the interpretations are based on both the material itself and contextual knowledge. While working with the chosen corpus of sixty songs, processed with Voyant concordance, the words and phrases related to specific issues of the subgenres are picked out. The results disclose that the most common words in the lyrics did not reliably reveal the social problems conveyed in the songs, except for the topic of self-presentation. Regarding the African American Vernacular English, it can be stated that all four rap performers use AAVE extensively in their lyrics, and this is part of their African American hip hop culture. Rappers raise similar social issues; they speak about social inequality, gangster life, prostitution, drugs, criminal offenses, politics, sometimes even racism, slavery and god. Despite the emergence of the same themes, the authors expose them in their own unique way.