Pre-service and in-service educators’ view of pre, during and post-pandemic teaching through metaphors
Šilgalytė, Evelina |
Mokymas gali būti suprantamas įvairiai. Šiame tyrime daugiausia dėmesio bus skiriama išsiaiškinti kaip mokytojai ir būsimi mokytojai (pedagogikos studentai) supranta mokymo procesą iš savo patirties. Keliama hipotezė, kad mokymas bus lyginamas su skirtingomis metaforomis pagal pateiktą laikotarpį - prieš pandemiją, jos metu ir po jos. Šio tyrimo tikslas buvo išanalizuoti kaip pasikeitė mokymo supratimas po pandemijos, taipogi sužinoti ar mokytojai ir netrukus tapsiantys mokytojais studentai, mano, kad mokymo procesas pasikeitė po pandemijos. Pagrindinis uždavinys buvo sužinoti, kaip mokytojai ir pedagogikos studentai suvokia mokymą naudodami metaforas bei ištirti ir atrasti metaforinio mokymo supratimo skirtumus ir panašumus. Pasitelkiant individualių interviu metodą buvo prašoma mokytojų apibūdinti kaip jie supranta mokymo procesą prieš, per ir po pandemijos pasitelkiant metaforas. Pasitelkus konceptualiąją metaforų teoriją, duomenys buvo suskirstyti į kategorijas, kad informaciją būtų galima geriau analizuoti ir suprasti. Duomenys buvo analizuojami ir lyginami, ar pedagogu požiūriu mokymas pasikeitė, ar ne. Palyginimui buvo naudojamos lentelės, kurios aiškiai parodytų skirtumus. Mokytojai ir studentai (studijuojantys pedagogiką) pateikė metaforišką mokymo supratimą ir tai, kaip jie jį mato prieš pandemiją, jos metu ir po jos. Interviu metu buvo gauti skirtingi atsakymai apie mokymą prieš pandemiją, jos metu ir po jos. Surinktų duomenų analizė parodė, kad dažniausios metaforos, kuriomis apibūdinamas mokymas, buvo tokios: mokymas yra tarsi kūryba, kur mokytojas yra kūrėjas, arba tarsi kelionė, kur mokytojas yra gidas. Pagrindinis skirtumas tarp trijų laikotarpių, kurį pastebėjo mokytojai ir mokiniai, yra tas, kad pandemijos metu mokymas tapo lėtesnis, o po pandemijos tarsi kažko trūko, mokymas nesijautė išpildytas.
Teaching has numerous meanings. The aim of the research was to investigate the metaphorical conceptualisation of the pre-, during and post-pandemic teaching of in-service and pre-service teachers. The research arises from a qualitative perspective as it focuses on the different meanings of metaphors found during one-on-one interviews. The data collected during the interviews was categorized and presented in tables based on the conceptual metaphor theory. This was done to establish the underlying conceptual metaphors of teaching in order to determine if the educators’ understanding of pre-during and post-pandemic teaching had changed. The comparison of in-service and pre-service educators’ answers is provided, with the aim to find out whether the change in teaching is visible throughout the pandemic or not, and to find out if in-service and pre-service educators have different views on teaching. Data study showed that teaching is most often compared to the process of creation in which a teacher is a creator and to a journey where the teacher is a guide. Teachers and pedagogy students explained that teaching slowed down during the pandemic, and some important teaching aspects, that can be seen through the metaphors they provided, were missing in the post-pandemic teaching.