Artificial intelligence application in film industry: the case study of AI portrayal in films
Lisauskaitė, Ugnė |
Magistro baigiamojo darbo pavadinimas: „Dirbtinio intelekto taikymas medijose: kino industrijos atvejis“. Problema: Šiuolaikinėje visuomenėje sparčiai besivystantis dirbtinis intelektas yra pritaikomas beveik visose tiek kasdieninio, tiek profesinio darbo srityse. Viena iš šių sričių – kino industrija. Lygiai taip pat kaip ir dirbtinis intelektas, kino industrija yra viena jauniausių medijų industrijų, kuri taip pat sparčiai vystosi. Tačiau dėl tokio spartaus technologijos ir medijų vystymosi nėra pakankamai žinių, kurios padėtų pamatą tolesniems šių dviejų sričių tyrimams. Šio darbo tikslas – išanalizuoti kaip dirbtinis intelektas yra pritaikomas ir vaizduojamas kino industrijoje per paskutinį dešimtmetį, tarp 2014-2024 metų bei kaip į tai reaguoja visuomenė. Tikslai: nustatyti pagrindinius dirbtinio intelekto elementus ir konceptus; išsiaiškinti, kaip dirbtinis intelektas yra vaizduojamas kino filmų naratyve; išsiaiškinti, ką apie dirbtinio intelekto taikymą kino industrijoje mano srities profesionalai. Baigiamajame darbe taikomi metodai: teorinė literatūros analizė, turinio analizė, kokybinė turinio analizė, lyginamoji analizė ir interviu. Turinio analizei yra naudojama Seymour Chatman naratyvumo teorija. Empirinėje šio darbo dalyje analizuojami interviu su mokslininkais, turinčiais ryšių kino industrijoje ar vaizdinėje medijoje, taip pat palietusiais ir taikiusiais dirbtinio intelekto technologijas savo darbo srityse. Siekiant gauti tikslesnius rezultatus ir rekontekstualizuoti DI taikymą filmuose, buvo atlikta filmų naratyvo analizė. Šioje analizėje, pasitelkiant Seymouro Chatmano naratyvinę teoriją, buvo analizuojami įvairūs pastarojo dešimtmečio filmai, siekiant geriau suprasti ne tik tai, kaip dirbtinis intelektas yra pritaikomas realioje medijoje, bet ir kaip jo taikymą vaizduoja kūrėjai dirbantys kino industrijoje. Pagrindinės išvados: 1. Filmų naratyve dirbtinis intelektas dažniausiai vaizduojamas per „žmogus prieš mašiną“ konfliktą ir jis yra vaizduojamas negatyviai, jis nori pakenkti veikėjams žmonėms. 2. Filmuose dirbtinis intelektas yra vaizduojamas sužmogintas: jis yra perteikiamas kaip robotas, kad žiūrovas galėtų susitapatinti ir matyti dirbtinį intelektą kaip daugiau negu technologiją.
The title of this master’s thesis is “Artificial intelligence application in media: the case study of film industry”. Problem: In today's society, the rapidly developing artificial intelligence is being applied in almost all areas of both every day and professional work. One of these areas is the film industry. Just like artificial intelligence, the film industry is one of the youngest media industries that is also developing rapidly. However, due to such rapid development of technology and media, there is not enough knowledge to lay the foundation for further research in these two areas. The aim of this work is to analyse how artificial intelligence is applied and portrayed in the film industry during the last decade, between 2014-2024, and how society reacts to it. Objectives: to identify the main elements and concepts of artificial intelligence; to research how artificial intelligence is portrayed in the narrative of films; to find out what professionals in my field are saying about the application of artificial intelligence in the film industry. Methods used in the thesis: theoretical literature analysis, content analysis, qualitative content analysis, comparative analysis and interviews. Seymour Chatman's narrative theory is used for content analysis. The empirical part of this paper analyses interviews with the scholars that have relations in the film industry or visual media as well as have touched on and applied the artificial intelligence technology in their working fields. To get more accurate results and recontextualize the AI application in films a film narrative analysis was conducted. In this analysis various films from the last decade were analysed with the help of Seymour Chatman’s narrative theory, to have a better understanding not only how artificial intelligence is being applied in real life media but also how its application is being portrayed by the creatives working in the film industry. Main conclusions: 1. In the narrative of the films, artificial intelligence is usually depicted through the conflict of "man vs. machine" and it is portrayed negatively, it wants to harm the human characters. 2. AI is humanized in films: it is portrayed as a robot so that the viewer can identify and see AI as more than technology.