Komunikacijos socialiniuose tinkluose įtaka stojančiųjų pasirinkimui studijuoti Vytauto Didžiojo universitete
Gailušytė, Eglė |
Šiame baigiamajame darbe analizuojama komunikacijos socialiniuose tinkluose įtaka stojančiųjų pasirinkimui studijuoti Vytauto Didžiojo universitete. Baigiamojo darbo objektas – Vytauto Didžiojo universiteto komunikacija socialiniuose tinkluose su stojančiaisiais. Darbo problema – greitai besikeičianti socialinių tinklų įvairovė ir naujausios technologijos tampančios iššūkiu universitetams kuriant komunikacijos strategiją ir siekianti pritraukti potencialius stojančiuosius studijuoti aukštojoje mokykloje, todėl šio darbo tikslas yra ištirti socialinių tinklų įtaką stojančiųjų pasirinkimui studijuoti Vytauto Didžiojo universitete. Darbo tikslui pasiekti buvo iškelti keturi uždaviniai: remiantis moksliniais straipsniais ir surinkta teorine medžiaga išanalizuoti universitetų komunikacijos svarbą, komunikacijos kanalų pasirinkimą; teoriniu aspektu išnagrinėti jaunų žmonių socialinių medijų naudojimo ypatumus; kiekybinio tyrimo pagalba ištirti socialinių tinklų įtaką pasirinkimui studijuoti Vytauto Didžiojo universitete; apibendrinti gautus tyrimo rezultatus ir pateikti išvadas. Siekiant įvertinti teorinėje dalyje aptartus „Z kartos“ socialinių medijų ypatumus bei šiai kartai tinkamą turinį, tyrimui atlikti buvo pasirinktas kiekybinis tyrimo metodas, kurį sudarė statistinė VDU socialinių tinklų turinio analizė ir apklausa internetu naudojant iš anksto parengtą anketinę apklausą pirmo kurso VDU studentams. Empirinio tyrimo metu apklausta 321 respondentas ir analizuoti VDU socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ 2024 m. vasario-gegužės mėnesiais skelbti įrašai. Išanalizavus tyrimo rezultatus nustatyta, kad komunikacija socialiniuose tinkluose nepadarė tiesioginės įtakos stojantiesiems renkantis studijuoti VDU, tačiau tai buvo įrankis, padedantis geriau pažinti universiteto aplinką, sužinoti informaciją apie priėmimą, stipendijas ir finansinę pagalbą, pamatyti universiteto užkulisius. Taip pat nustatyta, kad jaunų žmonių dėmesį labiausiai patraukia interaktyvus turinys, kurio universiteto komunikacijoje trūksta. Jaunų žmonių dėmesį labiausiai patraukia trumpi vaizdo įrašai, konkursai, galimybė balsuoti ar kitaip būti įtrauktiems į universiteto komunikaciją.
This bachelor's thesis analyzes the impact of social media communication on prospective students' decision to study at Vytautas Magnus University. The object of the bachelor's thesis is Vytautas Magnus University's social media communication with prospective students. The problem of the thesis is the rapidly changing diversity of social networks and the latest technologies becoming a challenge for universities in creating communication strategies and seeking to attract potential students to study at higher education institutions. Therefore, the aim of this thesis is to investigate the influence of social networks on prospective students' choice to study at Vytautas Magnus University. To achieve the aim of the thesis, four objectives were set: to analyze the importance of university communication and the choice of communication channels based on scientific articles and collected theoretical material; to examine the specifics of young people's social media use from a theoretical perspective; to investigate the influence of social networks on the choice to study at Vytautas Magnus University with the help of quantitative research; and to summarize the obtained research results and present conclusions. To evaluate the "Generation Z" social media characteristics discussed in the theoretical part and the content suitable for this generation, a quantitative research method was chosen for the study. This method consisted of a statistical analysis of VMU's social media content and an online survey using a pre-prepared questionnaire for first-year VMU students. During the empirical research, 321 respondents were surveyed, and posts published on VMU's "Facebook" and "Instagram" social networks between February and May 2024 were analyzed. After analyzing the research results, it was found that social media communication did not have a direct influence on prospective students' choice to study at VMU; however, it was a tool that helped them to get to know the university environment better, to find information about admission, scholarships, and financial aid, and to see behind the scenes of the university. It was also found that interactive content, which is lacking in the university's communication, most attracts young people's attention. Young people's attention is most attracted by short videos, contests, the opportunity to vote, or to be otherwise involved in the university's communication.