Renginių įtaka miestų įvaizdžių kūrimui. Kauno atvejis
Žiūkaitė, Justė |
Lietuvoje nuolat ieškoma būdų kaip pagerinti miestų įvaizdžius ir didinti jų patrauklumą organizuojant renginius. Jų organizavimas yra reikšminga veikla, svarbi kultūrai ir bendruomenei, kurie suteikia visuomenei išorinę adaptaciją ir vidinę integraciją. Reprezentuojantys renginiai turi išskirtinę reikšmę miesto įvaizdžio formavime. Renginiai gali suteikti miestui teigiamą įvaizdį, atspindėti jo unikalumą bei vertybes. Darbo objektas – Kauno ir kitų miestų renginių įtaka įvaizdžio kūrimui. Kauno mieste organizuojama daug renginių, kurie reprezentuoja tiek miesto įvaizdį, tiek suburia bendruomenę į vieną vietą. Pagrindinė esminė darbe nagrinėjama problema - kokią įtaką renginių organizavimas daro miestų įvaizdžių kūrimui ir kaip Kauno miesto renginiai prisideda prie teigiamo miesto įvaizdžio kūrimo? Šio darbo metu sieksiu išsiaiškinti ar renginiai padeda viešinti miesto vardą bei pritraukia kitų miestų gyventojus. Darbo tikslas: ištirti organizuojamų renginių daromą įtaką Kauno miesto kuriamam įvaizdžiui. Baigiamąjį bakalauro darbą sudaro trys pagrindinės dalys: renginių organizavimo ir miestų įvaizdžių kūrimo teorijos analizės ir atliktas tyrimas apie renginių įtaką Kauno miesto įvaizdžio kūrimui. Pirmoje darbo dalyje aptariama renginių samprata, tipai ir teorinės nuostatos bei pristatomi žinomiausi organizuojami renginiai, kurie garsina Kauno miesto vardą. Antroje darbo dalyje aptariamos miestų įvaizdžių kūrimo teorijos, nagrinėjama miesto įvaizdžio samprata ir formavimas. Analizuojamos trijų Lietuvos miestų Vilniaus, Klaipėdos ir Biržų miesto įvaizdžio situacijos, aprašoma miesto tapatybė ir organizuojami renginiai, kurie prisideda prie teigiamo miesto įvaizdžio kūrimo. Pristatomas projektas „Kaunas 2022“ ir jo organizuojamų renginių įtaka Kauno miesto įvaizdžiui. Svarbiausioje trečioje darbo dalyje yra atliktas tyrimas apie Kauno mieste organizuojamų renginių įtaką miesto įvaizdžio kūrimui, kuris apima tyrimo metodiką, rezultatus ir jų aptarimą. Informacijos ir duomenų surinkimui buvo taikomi du tyrimo metodai – kokybinis ir kiekybinis. Tyrimui atlikti buvo pasirinkti šie metodai: mokslinės literatūros analizės metodas, anketinė apklausa ir struktūrizuotas interviu. Kiekybinio tyrimo rezultatai parodė kokio pobūdžio miesto organizuojami renginiai yra veiksmingiausi norint pritraukti didelę auditoriją lankytojų. Kokybinio tyrimo rezultatai atskleidė projekto „Kaunas 2022“ organizuojamų renginių tikslus, kūrybinės komandos iššūkius bei teigiamą kultūros įtaką miestui. Rezultatai ir išvados: Tyrimo rezultatai parodė, kad renginiai turi teigiamą poveikį miesto įvaizdžiui ir skatina kultūrinį aktyvumą bei didina miesto patrauklumą, turistų srautus. Respondentai teigia, kad Kauno mieste kultūrinio gyvenimo netrūksta, ypač, kai praeitais metais Kaunas tapo „Europos kultūros sostinė 2022“, kuri garsėjo dideliu kiekiu orginalių renginių su įspūdingomis programomis. „Kaunas 2022“ programos renginiai sulaukė didelio tarptautinio dėmesio ir atgarsio. Tai prisidėjo prie teigiamo Kauno miesto įvaizdžio kūrimo, kuris padės ilgam įsitvirtinti Europos kultūros žemėlapyje.
Lithuania is constantly looking for ways to improve the image and attractiveness of its cities by organising events. Organising them is a significant cultural and community activity that provides external adaptation and internal integration for society. Representative events are of particular importance for the image of a city. Events can give the city a positive image, reflect its uniqueness and values. The object of the thesis is the influence of events in Kaunas and other cities on image creation. Kaunas hosts many events that both represent the city's image and bring the community together. The main problem addressed in the paper is what impact does the organisation of events have on the creation of city images and how do Kaunas events contribute to the creation of a positive city image? In this thesis I aim to find out whether events help to promote the city's name and attract people from other cities. Aim of the thesis: to investigate the impact of organised events on the image of Kaunas city. The final bachelor thesis consists of three main parts: analyses of the theories of event organisation and the creation of city images, and a study on the impact of events on the creation of the image of Kaunas city. The first part of the thesis discusses the concept, types and theoretical considerations of events and introduces the most well-known events that are organised to promote the name of Kaunas city. The second part of the thesis discusses the theories of city image creation, examining the concept and formation of city image. It analyses the urban image situations of three Lithuanian cities - Vilnius, Klaipėda and Biržai, describes the city's identity and the organised events that contribute to the creation of a positive urban image. The Kaunas 2022 project and the impact of its events on the image of Kaunas are presented. The most important part of the third part of the thesis is the research on the impact of events organised in Kaunas on the image of the city, which includes the research methodology, results and their discussion. Two research methods - qualitative and quantitative - were used to collect information and data. The following methods were chosen for the research: scientific literature analysis, questionnaire survey and structured interview. The results of the quantitative research showed what kind of events organised by the city are most effective in attracting a large audience of visitors. The qualitative research revealed the objectives of the events organised by Kaunas 2022, the challenges of the creative team and the positive impact of culture on the city. Results and conclusions: the results of the study show that the events have a positive impact on the image of the city and stimulate cultural activity, increasing the attractiveness of the city and tourist flows. Respondents say that there is no shortage of cultural life in Kaunas, especially since last year Kaunas became the European Capital of Culture 2022, which was famous for its large number of original events with impressive programmes. The events of Kaunas 2022 have attracted a great deal of international attention and resonance. This has contributed to the creation of a positive image of Kaunas, which will help it to establish itself on the European cultural map for a long time.