Kompetencje językowe dzieci klasy zerowej ( na przykładzie Szkoły Podstawowej w Szumsku w rejonie wileńskim)
Branicka, Aneta |
Darbas turėjo parodyti kalbinio bendravimo priešmokyklinio amžiuje problemą ir pedagogo vaidmenį. Pirmame skyriuje buvo parodyta tarpasmeninio bendravimo esmė, kuri buvo įvadas į kitus skyrius. Antrame skyriuje dėmesys sutelkiamas į vaiko kalbinę kompetenciją. Kaip vaikas įgyja kalbą nuo pat gimimo pradžios, vyksta vadinamasis „Plebėti“ mokytis darželyje. Taip pat buvo pristatytos įdomios koncepcijos, kaip išmokyti vaiką bendrauti kalba. Ypač buvo akcentuojamas tėvų įsitraukimas į vaiko bendravimo įgūdžių formavimo procesą. Beveik visi mokslo sluoksniai patvirtino taisyklingo kalbėjimo su vaiku ir ilgų pokalbių su vaiku, paįvairintų įvairiais žaidimais, poreikį. Trečiame skyriuje akcentuojama mokyklos ir pedagogo svarba aptariamame dalyke. Būtent mokykla ir kvalifikuotas pedagogų personalas skatina kitą, išplėstinį vaiko kalbinio bendravimo įgūdžių įgijimo procesą. Per įvairius programų pasiūlymus darželiuose vaikas greičiau išmoksta kalbą. Tam tikra prasme ji yra priversta prisitaikyti ir skubėti prie grupės ritmo, o tai duoda teigiamą efektą išvystyto kalbos aparato pavidalu. Be to, mokykla, kaip jau minėta ankstesniuose skyriuose, atlieka ir kontrolės funkciją. Kalbos aparato defektų turintį vaiką jis nukreipia į taisyklingą žodžių tarimą, kuris yra svarbus tolesnio vaiko ugdymosi veiksnys. Buvo akcentuojama pedagogo svarba, tačiau tėvų vaidmuo šiame procese nesumažėjo. Iš tiesų buvo pasiūlyta bendradarbiauti su pedagogų kolektyvu formuojant vaikų kalbinį požiūrį. Atliktas tyrimas rodo, kad Šumsko pradinės mokyklos nulinės klasės mokiniai turi problemų su atskirų garsų tarimu, lenkų kalbos leksikos žiniomis ir (mažesniu mastu) kalbinių teiginių konstravimu. Iš fonetinių klausimų pirmiausia paminėtinos problemos, susijusios su prieškalbinių-dantentinių priebalsių tarimu, tyrimo medžiagoje taip pat pateikiami klaidingų priebalsių grupių supaprastinimų pavyzdžiai, taip pat Lietuvos lenkų kalbai būdingi tarimo pavyzdžiai, pvz. gomuriniai priebalsiai, nosinės balsės. Tyrimas taip pat nustatė rimtų spragų pagrindiniame šios amžiaus grupės vaikų vartojamame žodyne. Aptardami paveikslėlių istorijas, studentai dažnai vartojo rusiškus skolinius, nes nežinojo jų lenkiškų atitikmenų, o tirtoje medžiagoje nebuvo skolinių iš lietuvių kalbos. Pažymėtina, kad mokiniai gana taisyklingai formuoja sakinius. Jie gali naudoti ne tik paprastus sakinius, bet ir sudėtingus sakinius bei koordinates. Taigi darbo pabaigoje turite atsakyti į du probleminius klausimus, pateiktus pradžioje.
- Koks yra pedagogo vaidmuo ugdant vaiko kalbinį bendravimą? Pedagogas vaidina svarbų vaidmenį vaiko kalbinio bendravimo įgavimo procese. Tai patvirtina ir trečiasis skyrius, kuriame parodomas mokyklų ir pedagogų vaidmuo. Darželis – tai vieta, kur vyksta plati bendraamžių integracija. Norėdamas prilygti savo bendraamžiams, vaikas turi prisitaikyti prie grupės tempą, todėl ši vieta svarbi vaiko kalbinio bendravimo raidos kontekste.
- Kokį vaidmenį atlieka tėvai formuojant vaiko kalbinį bendravimą? Tėvai vaidina svarbų vaidmenį formuojant savo vaiko kalbinį bendravimą. Tiesą sakant, vaiko kalbėjimo procesas prasideda nuo tėvų. Ypač mokykloje galite pastebėti vaiko tarimo defektus, o tai dažniausiai įrodo, kad tėvai nepaiso šio klausimo.
The work was to show the issue of linguistic communication at preschool age and the role of the educator. The first chapter showed the essence of interpersonal communication, which was an introduction to the following chapters. The second chapter focuses on the child's linguistic competence. How does a child acquire language from the beginning of birth, the process of the so-called "Chatting" to learn in kindergarten. Interesting concepts on how to teach a child to communicate in language were also presented. Parents' involvement in the process of shaping the child's communication skills was particularly emphasized. Almost all scientific circles confirmed the need for correct speaking to the child and long conversations with the child, varied by various games. The third chapter emphasized the importance of the school and the educator in the discussed matter. It is the school and qualified teaching staff that give rise to the next, extended process of acquiring the child's linguistic communication skills. Through various program offers in kindergartens, the child learns the language faster. In a way, it is forced to adapt and rush to the rhythm of the group, which gives a positive effect in the form of a developed speech apparatus. In addition, the school, as already mentioned in the above chapters, also performs a control function. It guides the child with speech apparatus defects to the correct pronunciation of words, which is an important factor in the child's further education. The importance of the educator was emphasized, but the role of parents in this process was not diminished. It was actually suggested to cooperate with the teaching staff in shaping the children's linguistic attitude. The conducted research shows that grade 0 students of the Primary School in Szumsk have problems with the pronunciation of individual sounds, with the knowledge of Polish lexis and (to a lesser extent) with the construction of linguistic statements. Among the phonetic issues, first of all, problems related to the pronunciation of pre-lingual-gingival consonants should be mentioned, the research material also includes examples of erroneous simplifications of consonant groups, as well as examples of pronunciation typical of Lithuanian Polish, e.g. palatal consonants, nasal vowels. The research also found serious gaps in the basic vocabulary used by children in this age group. When discussing picture stories, students often used Russian loanwords because they did not know their Polish equivalents, while the material tested did not include any loans from Lithuanian. It should be noted that the students form sentences quite correctly. They can use not only simple sentences, but also complex sentences and coordinates. Therefore, at the end of the work, you have to answer two problem questions posed at the beginning.
- What is the role of the educator in the context of developing linguistic communication in a child? The educator plays an important role in the process of acquiring linguistic communication in a child. This is confirmed by the third chapter, which shows the role of schools and educators. The kindergarten is a place where there is broad integration between peers. In order to equal his peers, the child must adjust the pace to the group, hence this place is important in the context of the development of the child's linguistic communication.
- What role does the parent play in shaping the child's linguistic communication? The parent plays a significant role in the process of shaping the linguistic communication of their child. In fact, it is from the parent that the child's speaking process begins. Especially at school you can see defects in the pronunciation of the child, and most of this proves that the parent neglects this issue.