Žaidimų kūrimas skatinant mokinių susidomėjimą programavimu
Klimašauskas, Martynas |
Žiniasklaidoje dažnai galima pastebėti kaip trūksta programuotojų darbo rinkoje, bet jaunuoliai retai renkasi paklausias technologijų srities studijas. Mokykloje, mokiniai taip pat nesidomi programavimu ir į tai žiūri kaip į labai sudėtingą dalyką, kuris nėra visiems, o su programavimu būtinai reikia labai gerai mokėti matematiką ir kitas tiksliųjų mokslų disciplinas. Bet programavimas gali būti pateiktas ne vien kaip sausas kodas, o per žaidimo formą, kuriant žaidimus ir taip integruojant skirtingus mokomuosius dalykus, praturtinant pamokų turinį ir mokinius motyvuojant domėtis programavimu, kaip perspektyvia profesija. Tyrimu metu nustatyta, kad mokiniai nėra motyvuoti mokytis programavimo, nors mato kokios perspektyvos gali būti ateitį, jei moki programavimo. Tiriamieji buvo apklausti individualių pokalbių metu, norint nustatyti, kokia motyvacija yra domėtis ir mokytis programavimo, kokias asociacijas kelia kompiuteriniai žaidimais. Apklausti buvo, dešimt 6 klasės mokinių ir nustatyta, kad žinios apie programavimą yra siauros ir neturi motyvacijos domėtis programavimu. Norint didinti mokinių susidomėjimą programavimu, informacinių technologijų pamokų metu buvo integruota inovacija - žaidimų kūrimas ir sukūrus išbandymas su virtualios realybės akiniais. Kuriant žaidimus buvo stebimas kūrimo procesas, fiksuojama kiek tiriamieji domisi papildomai ar toliau neturi motyvacijos kuriant žaidimus. Atlikus inovacijos integravimą į pamokas, atlikti pakartotiniai pokalbiai su tiriamaisiais, kad nustatyti inovacijos poveikį ir mokinių susidomėjimo pokytį. Po inovacijos, mokiniai geriau suprato, kaip galima mokytis skirtingais būdais programavimo, detaliau galėjo pasakoti kas yra programavimas ir kokios perspektyvos yra programavimo srityje.
There is often a shortage of programmers in the labor market in the media, but young people rarely choose to study technology in demand. At school, students are also not interested in programming and see it as a very complex subject that is not for everyone, and programming necessarily requires a very good command of mathematics and other science disciplines. But programming can be presented not just as dry code, but through the form of a game, creating games and thus integrating different subjects, enriching lesson content and motivating students to take an interest in programming as a promising profession. The study found that students are not motivated to learn programming and see what the prospects may be. Subjects were interviewed during individual interviews to determine what motivation is to take an interest in and learn programming, and what associations computer games evoke. Ten 6th grade students were interviewed and found that knowledge of programming is narrow and there is no motivation to take an interest in programming. In order to increase students' interest in programming, an innovation was integrated during the information technology lessons - the development of games and the creation of a test with virtual reality glasses. During the development of the games, the development process was observed, it was recorded how much the respondents were interested in additional or no motivation to create the games. After integrating innovation into lessons, a second interview was conducted with respondents to determine the impact of innovation and the change in student interest. After the innovation, students became more aware of how to learn programming in different ways, were able to tell in detail what programming is and what the perspectives are in the field of programming.