Pedagogų bendradarbiavimo patirtys įgyvendinant atnaujintas matematikos ir gamtamokslinio ugdymo programas 9 klasėje
Kersnauskienė, Raimonda |
Tyrimo problema. Atnaujintų matematikos ir gamtamokslio ugdymo programų 9 klasėje įgyvendinimo kokybė. Tyrimo objektas. Matematikos ir gamtamokslio ugdymo dalykų pedagogų bendradarbiavimo patirtys, įgyvendinant atnaujintas bendrąsias programas 9 klasėje. Tyrimo tikslas. Ištirti mokytojų bendradarbiavimo patirtis, įgyvendinant atnaujintas matematikos ir gamtamokslio ugdymo programas 9 klasėje. Tyrimo metodai. Mokslinės literatūros, ugdymo turinį reglamentuojančių teisės aktų analizė, kokybinė turinio analizė. Empiriniai duomenys surinkti naudojant giluminį interviu. Interviu atsakymai apdoroti kokybiniu turinio analizės metodu. Tyrimo dalyviai. Tyrime dalyvavo 12 informantų. Tai biologijos, fizikos, chemijos, matematikos mokytojai, dirbantys 9 klasėse. Rezultatai. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad pedagogų bendravimas, bendradarbiavimas ir kolegialus grįžtamasis ryšys yra pamatiniai veiksniai, prisidedantys prie mokyklos kultūros konkurencinio pranašumo, stiprinantys mokyklos bendruomenės ryšius, skatinantys informacijos ir gerų idėjų mainus, bei leidžiantys mokytojams nuolat tobulėti ir efektyviau dirbti. Tiek matematikos, tiek ir gamtos mokslų mokomųjų dalykų mokymasis reikšmingai prisideda prie visų kompetencijų ugdymo, ypač akcentuojant visuminį mokinio, kaip atviros, pilietiškos asmenybės ugdymą plačiąja prasme. Dažniausiai tai pasiekiama, kai keliamiems tikslams pasiekti, per pedagoginę sąveiką su mokiniu ar mokiniais, kuriami atitinkami edukaciniai kontekstai. Išvados. Mokytojų motyvaciją ir iniciatyvumą labiausiai skatina jų ryšys su mokiniais, kolegų parama, bendravimas, bendradarbiavimas bei galimybės tobulėti. Naujosios programos orientuotos į platesnį kompetencijų ugdymą. Svarbiausia yra nuolatinis mokymasis ir prisitaikymas prie naujovių, o ne visapusiškas žinojimas. Beveik visi pedagogai įžvelgia pozityvius pokyčius ir mano, kad laikui bėgant mokiniai įgis daugiau praktinių ir teorinių įgūdžių, kad pasiektų geresnių ugdymosi rezultatų ir įgytų vertingos mokymosi patirties ir patobulintų asmeninius įgūdžius bei kompetencijas, būtinas šiuolaikinio gyvenimo kontekstuose.
Research problem. Quality of implementation of updated mathematics and science curricula in grade 9. Object of the research. Experiences of teachers of mathematics and science education subjects in the implementation of the updated programs of the general curricula in grade 9. Aim of the study. To investigate teachers' experiences in implementing the updated mathematics and science curricula in grade 9. Research methods. Analysis of educational system documents, scientific literature, qualitative research using in-depth interviews. Interview responses were processed using qualitative content analysis method. Participants of the research. 12 informants participated in the study. They were teachers of biology, physics, chemistry, mathematics, working in 9th grade. Results. The study found that teacher communication, collaboration and collegial feedback are fundamental factors that contribute to the competitive advantage of school culture, strengthen school community ties, promote the exchange of information and good ideas, and enable teachers to continuously improve and become more effective. Both mathematics and science teaching contribute significantly to the development of all competences, with a particular emphasis on the holistic development of the pupil as an open-minded, civic-minded person in the broadest sense. This is most often achieved through pedagogical interaction with the pupil or groups of pupils, where appropriate educational contexts are created to achieve the objectives set. Conclusions. Teachers' motivation and initiative are mostly fostered by their relationship with their students, the support of their colleagues, communication, collaboration and opportunities for professional development. The new programs focus on a broader set of competences. Continuous learning and adaptation to new developments is the key, rather than comprehensive knowledge. Almost all educators see positive changes and believe that over time students will acquire more practical and theoretical skills in order to achieve better educational outcomes and gain valuable learning experiences and improve personal skills and competences needed in modern life contexts.