Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/265372
Mažų ir vidutinių logistikos įmonių veiklos plėtros galimybių vertinimas: "X" įmonės vertinimas
Type of publication
text::thesis::master thesis
Title
Mažų ir vidutinių logistikos įmonių veiklos plėtros galimybių vertinimas: "X" įmonės vertinimas
Other Title
Assessment of possibilities for the development of activities of small and medium-sized logistics companies: the case of "X" company"
Author
Sacevičius, Edvinas |
Advisor
Extent
71 p.
Thesis Defence Date
2024-05-23
Abstract (lt)
Magistro baigiamasis darbas, 70 puslapių, 21 paveikslai, 14 lentelių, 76 literatūros šaltiniai, 3 priedai. Tyrimo objektas – mažų ir vidutinių logistikos įmonių veiklos plėtros sprendimai. Tyrimo tikslas – įvertinti mažų ir vidutinių logistikos įmonių veiklos plėtros galimybes X logistikos įmonės pavyzdžiu. Uždaviniai:
- Atskleisti mažų ir vidutinių logistikos įmonių būklę ir identifikuoti esmines problemas.
- Išanalizuoti smulkių ir vidutinių logistikos įmonių veiklos plėtros sprendimų ar galimybių teorinius aspektus.
- Atlikti „X“ logistikos įmonės situacijos analizę ir identifikuoti veiklos plėtros galimybes ir grėsmes.
- Pagrįsti „X“ logistikos įmonės veiklos plėtros sprendimus. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros teorinė analizė, grafinis vaizdavimas; kokybinis tyrimas – atliktas vadovų interviu; apibendrinimas ir palyginimas. Tyrimo rezultatai. Pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta mažų ir vidutinių logistikos įmonių būklė ir tendencijos Lietuvoje, šių įmonių problematika. Antrojoje darbo dalyje išnagrinėti verslo įmonės vystymo/plėtros esmė, tikslai, vystymą/plėtrą lemiantys veiksniai, pateikiamas verslo įmonės veiklos plėtros sprendimų modeliavimas. Trečiojoje darbo dalyje pateikiami empirinio tyrimo rezultatai ir rekomendacijos. Pateikiamas „X“ logistikos įmonės vidinės ir išorinės aplinkos veiksnių analizė, SSGG analizė, „X“ logistikos įmonės strateginio vystymosi įgyvendinimo planas. „X“ logistikos įmonės situacijos analizė, atskleidė įmonės plėtros galimybes: naujos rinkos paieška, inovacijų diegimas didinant savo konkurencingumą, kurti ir plėtoti naujų klientų ratą sukuriant internetinę svetainę. „X“ logistikos įmonė turėtų glaudžiau dirbti su partneriais bei diegti bendrą informacinę sistemą. Įmonė turėtų rengti projektus siekiant gauti paramą pagal Europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programą -„Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“. Įmonė turėtų sukurti lojalių klientų programą, įdiegti naują krovinių registravimo ir maršrutų planavimo sistemą, įdiegti darbuotojų skatinimo sistemą, pasinaudojus ES parama didinti įmonės pajėgumus. Išryškėjo šios grėsmės su kuriomis gali susidurti „X“ logistikos įmonė, tai: didelė konkurencija, tarptautiniai barjerai (muitinės procedūros), besikeičiantys žmonių įpročiai, susiję su smulkių siuntų siuntimu. Pagrindiniai įmonės strateginiai tikslai numatyti strateginiame plane yra trys: išplėsti veiklos geografinį padengimą Europos rinkoje, diegti inovacijas ir technologijas, siekiant pagerinti efektyvumą ir paslaugų kokybę, palaikyti ilgalaikį klientų pasitenkinimą ir užtikrinti jų lojalumą. Visiems šiems tikslams nusimatyti uždaviniai ir priemonės bei parengtas stebėsenos įgyvenimo planas. „X“ logistikos įmonei būtina parengti darbuotojų skatinimo (motyvavimo) sistemą (programą). Teorinė darbo reikšmė ta, kad atlikta išsami mažų ir vidutinių logistikos įmonių būklės, tendencijų ir problemų Lietuvoje analizė. Išnagrinėti verslo įmonės vystymo/plėtros esmė, tikslai, vystymą/plėtrą lemiantys veiksniai, pateikiamas verslo įmonės veiklos plėtros sprendimų modeliavimas. Pateikiamas verslo įmonių plėtros modelis paremtas identifikuotų svarbiausių įmonės veiklos plėtrą lemiančių vidinių ir išorinių veiksnių analize ir įvertinimu. Praktinė darbo reikšmė ta, kad pateikiamas „X“ logistikos įmonės strateginio vystymosi įgyvendinimo planas, kuriame numatytos įmonės veiklos plėtros galimybės. Šis strateginis vystymosi planas gali būti naudingas ir kitos MVĮ siekiančios veiklos efektyvumo.
Abstract (en)
Final work of master thesis, 70 pages, 21 figures, 14 tables, 76 references, 3 appendixes. Research object – is the solutions for the development of activities of small and medium-sized logistics companies. Research aim – is to evaluate the possibilities of development of activities of small and medium-sized logistics companies using the example of X logistics company. Objectives:
- To reveal the state of small and medium-sized logistics companies and to identify essential problems.
- To analyze the theoretical aspects of solutions or opportunities for the development of activities of small and medium-sized logistics companies.
- To analyze the situation of "X" logistics company and identify opportunities and threats for the development of activities.
- To justify the development decisions of "X" logistics company. Research methods: theoretical analysis of scientific literature, graphic representation; qualitative research –interview of company managers; summarizing and comparing. Research results. The first part of the work examines the state and trends of small and medium-sized logistics companies in Lithuania, the problems of these companies. The second part of the work examines the essence, goals, factors determining the development/development of a business enterprise and presents the modeling of business enterprise development solutions. The third part of the work presents the results of the empirical study and recommendations. An analysis of internal and external environmental factors of "X" logistics company, SWOT analysis, strategic development implementation plan of "X" logistics company are presented. The analysis of the situation of the "X" logistics company revealed the company's development opportunities: searching for a new market, implementing innovations by increasing its competitiveness, creating, and developing a circle of new customers by creating a website. "X" logistics company should work more closely with partners and implement a common information system. The company should prepare projects to receive support under the action program of investments of European Union funds - "Promoting the competitiveness of small and medium-sized businesses". The company should create a loyal customer program, implement a new cargo registration, and route planning system, implement an employee incentive system, and use EU support to increase the company's capacity. The following threats that X's logistics company may face are highlighted: high competition, international barriers (customs procedures), changing people's habits related to small parcel shipping. The main strategic goals of the company provided in the strategic plan are three: to expand the geographical coverage of operations in the European market, to introduce innovations and technologies to improve efficiency and service quality, to maintain long-term customer satisfaction and to ensure their loyalty. Tasks and measures have been set for all these goals, and a monitoring implementation plan has been prepared. "X" logistics company needs to prepare a system (program) for employee promotion (motivation). The theoretical significance of the work is that a detailed analysis of the state and trends and problems of small and medium-sized logistics companies in Lithuania was carried out. The essence, objectives, factors determining the development/development of a business enterprise are analyzed, modeling of business enterprise development solutions is presented. The presented business enterprise development model is based on the analysis and assessment of the identified most important internal and external factors determining the development of the enterprise. The practical significance of the work is that it presents an implementation plan for the strategic development of the "X" logistics company, which provides for the development of the company's activities. This strategic development plan can also be useful for other SMEs seeking operational efficiency.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access