Bendradarbiavimo skatinimas ugdymo procese pasitelkiant kūrybiškumą
Šaltytė, Saulė |
Šiame darbe aprašomas pedagoginis tyrimas, kurio metu kūrybiniais ir žaidybiniais metodais buvo skatinamas bendradarbiavimas tarp mokinių bei tarp mokinių ir mokytojo. Tyrimas atliktas su 7,8,9,11 klasėmis. Tyrimo problema: Bendravimo bei bendradarbiavimo sunkumai tarp mokinių bei tarp mokinių ir mokytojo. Tyrimo klausimas: Ar gali kūrybiniai ugdymo metodai padėti kurti pozityvius santykius tarp mokinių bei tarp mokinių ir mokytojo? Tyrimo objektas: Bendravimas ir bendradarbiavimas ugdymo procese. Tyrimo tikslas: Atskleisti, kokią įtaką kūrybiniai ir žaidybiniai metodai turi mokinių tarpusavio bendradarbiavimui ir bendravimui ugdymo procese. Tyrimo metodai: Žaidybinis metodas: šiuolaikinių technologijų integravimas į dailės pamokas, programėlės „Kahoot“ panaudojimas ir grupinis darbas dalyvaujant protmūšyje. Tarpdalykinis integracijos metodas: muzikos ir dailės apjungimas ir abstrakcijos pagal muziką piešimas. Tarpdalykinis integracijos metodas: Pasakojimo ir dailės integravimas, iliustravimas, darbas porose. Duomenų surinkimo metodai yra trys: Stebėjimas, refleksijos bei mokinių darbų turinio analizė. Tyrimo rezultatai: Taikant inovaciją atsiskleidė parinktų sprendimo būdų efektyvumas bendradarbiavimo ir bendravimo problemoms spręsti. Dirbant aprašytais metodais ugdymo procese pastebėjau pokyčių mokinių tarpusavio bendravime bei bendravime su mokytoju. Mokinai aktyviau dalyvavo diskusijose, kėlė klausimus mokytojui bei vieni kitiems, pristatinėjo savo darbus ir komentavo savo bei kitų mokinių kūrinius, pastebėjau atviresnį, nuoširdesnį santykį, mokiniai reiškė savo nuomonę, idėjas. Išvados: Atliktas tyrimas įnešė teigiamų, pozityvių aspektų nuotolinio ugdymo dailės pamokose. Man pavyko kurti pozityvius santykius su mokiniais, lavinti jų bendradarbiavimo gebėjimus, ugdyti mokinių pasitikėjimą savimi, toleranciją kitų mokinių nuomonei, idėjoms, mokyti mokinius dirbti grupėse bei skatinti jų kūrybiškumą, unikalumą, originalumą. Iškilę sunkumai, problemos, padėjo man keisti savo požiūrį, mąstymą, ieškoti išeičių, sprendimo būdų ir tobulėti.
This work describes a pedagogical research that promoted collaboration between students and between students and the teacher through creative and playful methods. Research problem: Difficulties of communication and cooperation between students and between students and teacher. Research question: Can creative teaching methods help to build positive relationships between students and between students and the teacher? Object of research: Communication and collaboration in educational process. The aim of the research: To reveal the influence of creative and playful methods on students' cooperation and communication in the educational process. Research methods: Integrating modern technologies into art lessons: the use of the „Kahoot“ app and group work in the „brain battle“. Interdisciplinary integration method: combining music and art and drawing abstraction according to music. Integration of storytelling and art, illustration of storytelling, work in pairs. There are three methods of data collection: Observation, reflection and analysis of student work. Results of the research: The application of innovation revealed the effectiveness of the chosen solutions to the problems of cooperation and communication. While working with the students through described methods, I noticed changes in students' communication, activity in communication with each other and with the teacher. Students were more actively involved in discussions, asked questions to the teacher and each other, presented their work and commented on the works of others, I noticed a more open, sincere relationship, students expressed their opinions and ideas. Conclusions: The work brought positive aspects to the online art lessons. I managed to build positive relationships with students, chosen methods helped to develop students collaboration skills and promote their creativity, uniqueness, originality, motivation to take an interest in art and improve their drawing skills. Difficulties, problems, encouraged me to change my attitude, ways of thinking, they promoted me to search for solutions and helped me improve my teaching skills.