Mokinių mikčiojimo ir socialinio nerimo sąsajos
Mickūnienė, Snieguolė |
Problemos apibūdinimas: bakalauro darbe analizuojamos mokyklinio amžiaus vaikų mikčiojimo ir socialinio nerimo sąsajos. Apibrėžiama socialinio nerimo sąvoka, analizuojamos sąsajos tarp mokinių mikčiojimo ir socialinio nerimo, akcentuojant emocijų poveikį kalbėjimo sklandumui. Taip pat aptariamos mokinių mikčiojimo ir socialinio nerimo įveikimo strategijos. Tyrimo tikslas: įvertinti sąsajas tarp mokinių mikčiojimo ir socialinio nerimo, nustatyti socialinio nerimo poveikį kalbėjimo sklandumui. Taikyti metodai: tyrimas buvo atliktas naudojant mokslinės literatūros analizės ir pusiau struktūruoto interviu metodus. Tyrime dalyvavo 10 mokinių. Pusiau struktūruoto interviu metodu buvo siekiama atskleisti mokinių patirtis, susijusias su mikčiojimu ir socialiniu nerimu, išanalizuoti naudojamas įveikos strategijas. Esminiai rezultatai: tyrimu nustatyta, kad socialinis nerimas reikšmingai veikia mikčiojančių mokinių kalbėjimo sklandumą įvairiose socialinėse situacijose. Išvados: atsakant į išsikeltą bakalauro tyrimo tikslą, tyrimo rezultatai aiškiai parodė, kad yra reikšmingos sąsajos tarp mokinių mikčiojimo ir socialinio nerimo.
Problem description: the bachelor thesis analyses the relationship between students’ social anxiety and stuttering. The concept of social anxiety is defined as well as the relationship between school children social anxiety and stuttering is analyzed, emphasizing the impact of emotions on speech fluency. Stuttering and social anxiety therapy strategies for students are also discussed. Research aim: the research is aimed at evaluating the relationship between students’ social anxiety and stuttering. and identifying how social anxiety impacts the fluency of speech. Methods applied: in order to achieve the aim of this research scientific literature was analyzed and 10 qualitative in-depth interviews were conducted with students who stutter. In-depth interview method was used to reveal students’ experience related to stuttering and social anxiety as well as their attitude towards these disorders and to analyze treatment strategies applied. Research results: it was found that social anxiety has a great impact on students’ speech fluency in different situations. Conclusions: the research results revealed that there is a significant relationship between students’ social anxiety and stuttering.