Packaging design analysis: the case of premium food products
Dekaminavičiūtė, Ieva |
Šiame bakalauro darbe bus nagrinėjama premium maisto produktų pakuotės dizainas. Šio darbo tikslas yra pateikti rekomendacijas apie radinius profesionalams, dirbantiems maisto industrijoje. Bakalauro darbas susideda iš dviejų svarbių dalių: pirmoji dalis yra pagrįsta teoriją ir literatatūros analizę, čia bus pateikiamas terorinis pagrindas premium maisto produktų pakuotės dizaino elementams. Antroji dalis - empirinė analizė. Pasirinktas tyrimo metodas – kokybinė turinio analizė. Ši dalis bus struktūrizuotą į tyrimo metodiką, dizainą, rezultatus ir rekomendacijas, siekiant pateikti visapusį supratimą. Kokybinės turinio analizės rezultatai rodo, kad premium produktai dažnai laikosi tam tikros spalvų paletės ir tendencijų. Tyrimo hipotezės pasirodė teisingos. Jos apėmė premium produktam aktualią spalvų paletę ir minimalistišką pakuotės dizainą, taip pat natūralių medžiagų panaudojimą pačioje pakuotėje. Vis dėlto palyginus maža tyrimo apimtis - tik 51 pakuočių riboja rezultatų apibendrinamumą. Iš teorinės ir empirinės pusės verta atkreipti dėmesį, kad bendroje praktikoje daugiau dėmesio skiriama paprastiems, kasdieniniams maisto produktams ir jų įpakavimui, o premium maisto produktų pakuotės ir jų įpakavimas nėra pakankamai ištyrinėtas.
In this bachelor's thesis, the role of premium food packaging design will be thoroughly investigated. The aim of this paper is to provide recommendations on promising factors for premium food packaging design, with a particular focus on marketers and professionals in the food industry. The work will be divided into two essential parts, the first providing a theoretical framework for premium food packaging design elements, and the second, an empirical analysis using qualitative content analysis as the chosen research method. The paper will be structured into several parts, including research methodology, design, findings, and recommendations, to provide a comprehensive understanding of the topic.The findings of the qualitative content analysis reveal that premium products tend to follow a specific color palette and packaging trends. The hypotheses made for the research, including a particular color palette or minimalistic packaging design, as well as the emphasis on natural materials such as paper, have been validated. However, the small sample size of only 51 packages limits the generalizability of the results. From both the theoretical and empirical points of view, the research highlights that there is a higher focus on ordinary food packaging, and the premium sector is significantly underrepresented and requires more attention.