Baigiamųjų klasių gimnazistų meilės sampratos ir santykių su tėvais vertinimo sąsajos
Karalienė, Eglė |
Meilės tema visada buvo aktuali žmogui, nes meilė yra esminis asmens pašaukimas ir pamatinė šeimos vertybė,o šeima – visuomenės pagrindas. Ryškėjančios jaunų žmonių gyvenimo krizės: ankstyvas seksualinis gyvenimas, priklausomybės, abortai ir savižudybės – šiandieninės visuomeninės žaizdos, kurios kviečia pažvelgti giliau į jauno žmogaus meilės sampratą. Meilės sampratos ugdymas prasideda šeimoje, užaugus meilės samprata atsinešama į savo šeimas. Todėl svarbu atskleisti, kokie yra vyresniųjų paauglių raidos ir meilės sampratos ugdymosi ypatumai santykių su tėvais kontekste. Jaunosios kartos meilės samprata lemia, kokių vertybių kontekste bus kuriamos ateities šeimos. Todėl aktualu išsiaiškinti, kokios yra baigiamųjų klasių gimnazistų meilės sampratos ir jų santykių su tėvais vertinimo sąsajos. Atlikta meilės sampratos krikščioniškosios antropologijos ir postmodernistinės pasaulėžiūros aspektu bei vyresniųjų paauglių raidos ir meilės sampratos ugdymosi ypatumų santykių su tėvais kontekste mokslinės literatūros analizė. Empirinio tyrimo šaltinis - 109 baigiamųjų klasių gimnazistai. Imtis atrinkta netikimybiniu patogiosios imties būdu. Dėl COVID-19 pandemijos aplinkybių nebuvo galimybės apklausti respondentų tiesioginės apklausos būdu, todėl pusiau struktūruotas klausimynas buvo pateiktas elektroniniu būdu. Kiekybinio tyrimo rezultatai su 90 proc. patikimumo lygmeniu atskleidė baigiamųjų klasių gimnazistų meilės sampratos skirtumus, jų santykių su tėvais vertinimo skirtumus bei respondentų meilės sampratos ir santykių su tėvais vertinimo sąsajas.
The theme of love has always been relevant to a man, because it is an essential vocation of a person and a fundamental value of the family, and the family is the basis of society. Emerging crises in young people's lives as early sexual life, addictions, abortions and suicides are today's societal wounds that call for a deeper understanding of young people love comprehension. The development of the love comprehention begins in the family, later it is brought to one's families. The comprehension of love for the younger generation determines the values in the context of which future families will be created. Therefore, it is important to reveal what are the peculiarities of elder teenagers’ development and love comprehension education in the context of relationships with parents. An analysis of the scientific literature regarding love comprehention in the aspect of christian anthropology and postmodernist worldview, as well as the late adolescents’ development and education of their love comprehension in the context of relations with parents have been completed. The source of the empirical research is 109 last class pupils of the secondary school. The research sample was selected in a non-probability sampling method. Due to the circumstances of the COVID-19 pandemic in the country, it was not possible to interview the respondents directly, so the semi-structured questionnaire was filled electronically. Quantitative research results with 90 percent of reliability, revealed differences in the respondents’ love comprehension, differences in the evaluation of relationships with parents, and the interfaces between respondents’ love comprehension and relationship with parents evaluation.