Darbuotojų pasitenkinimo darbu vertinimas įmonėje ŽŪB „Nematekas“
Balnytė, Kristina |
Tyrimo problema – teigiama įmonės ŽŪB „Nematekas“ darbuotojų pasitenkinimo darbu būsena bei pagrindiniai ją įtakojantys veiksniai. Tyrimo objektas - darbuotojų pasitenkinimas darbu įmonėje ŽŪB „Nematekas“. Tyrimo tikslas: išanalizuoti darbuotojų pasitenkinimo darbu teorinius aspektus ir pateikti ŽŪB „Nematekas“ darbuotojų pasitenkinimo darbu gerinimo rekomendacijas. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros įvertinimas ir anketinė apklausa (įmonės ŽŪB „Nematekas“ darbuotojams). Rezultatai – Apibendrinant tyrimo rezultatus galima teigti, kad skirtingi darbuotojai skirtingai vertiną savo pasitenkinimą darbu įmonėje ŽŪB „Nematekas“ ir skirtingai vertina veiksnius, kurie daro tiesioginę įtaką pasitenkinimui darbu. Šį teiginį patvirtina atlikto tyrimo analizės metu pateiktos išvados. Išvados – 1. Išanalizavus, kaip skirtingi autoriai supranta pasitenkinimo darbu sąvoką, galima daryti išvadą, kad sąvokos samprata formuluojama skirtingai, tačiau pasitenkinimo darbu apibrėžimai neneigia vienas kito. Todėl galima apibendrinti, kad nėra paties geriausio pasitenkinimo darbu apibrėžimo. Taip pat nėra ir visiems tinkamiausios pasitenkinimo darbu teorijos ar modelio. Todėl, norint tirti pasitenkinimą darbu konkrečioje organizacijoje, reikia nustatyti, kokie tyrimo metodai tinkamiausi individualiai, nes kas tinka vienai organizacijai nebūtinai tiks kitai. 2. ŽŪB „Nematekas“ darbuotojai iš esmės yra vidutiniškai patenkinti savo darbu ir jį įtakojančiais veiksniais. 3. Atliekant apibendrintą įmonės ŽŪB „Nematekas“ darbuotojų pasitenkinimo darbu vertinimą, nustatyta, kad geriausiai yra patenkinami profesinio vystymosi bei mokymosi, komunikacijos ir grįžtamojo ryšio poreikiai, ir darbuotojų atžvilgiu yra išlaikomas darbo – gyvenimo balansas. O prasčiausiai įmonės darbuotojai vertina atsakomybės ir pareigų aiškumą bei komandą ir bendradarbiavimo aspektą.
The problem of the research is the positive state of job satisfaction of the employees of ZUB "Nematekas" and the main factors influencing it. The object of the research is employee satisfaction with work in the company ZUB "Nematekas". The purpose of the study: to analyze the theoretical aspects of employee job satisfaction and to provide recommendations for improving the job satisfaction of ZUB "Nematekas" employees. Research methods – evaluation of scientific literature and questionnaire survey (for employees of the company ZUB "Nematekas"). Results - Summarizing the results of the study, it can be said that different employees have different assessments of their job satisfaction in the company ZUB "Nematekas" and have different assessments of the factors that have a direct impact on job satisfaction. This statement is confirmed by the conclusions presented during the analysis of the conducted research. Conclusions - 1. After analyzing how different authors understand the concept of job satisfaction, it can be concluded that the concept of the concept is understood differently, but the definitions of job satisfaction do not negate each other. Therefore, it can be summarized that there is no single best definition of job satisfaction. There is also no one-size-fits-all theory or model of job satisfaction. Therefore, in order to study job satisfaction in a specific organization, it is necessary to determine which research methods are most suitable for the individual, because what works for one organization will not necessarily work for another. 2. ZUB "Nematekas" employees are generally moderately satisfied with their work and the factors influencing it. 3. When conducting a generalized evaluation of the job satisfaction of the employees of the company ZUB "Nematekas", it was found that the needs of professional development and learning, communication and feedback are best met and the work-life balance is maintained for the employees. And the employees of the company value the clarity of responsibilities and duties as well as the team and the aspect of cooperation the worst.