Prekybos įmonės ,,X“ veiklos organizavimo gerinimas
Tamutis, Enrikas |
Tyrimo objektas: X įmonės veiklos organizavimas. Tyrimo tikslas: išanalizuoti, kokie yra pagrindiniai „X“ įmonės veiklos organizavimo principai ir kaip juos nuo 2016 iki 2021 metų įtakojo išoriniai veiksniai, veiklos organizavimo problemas, pasūlyti veiklos organizavimo gerinimo būdus. Tyrimo tikslai: Išanalizuoti „X“ įmonės veiklos organizavimo teorinius asmektus; Atlikti „X“ įmonės veiklos organizavimo tyrimą ir analizę; Nustatyti „X“ įmonės veiklos organizavimo veiklos organizavimo gerinimo galimybes. Tyrimo metodai: mokslinės ir kitos literatūros analizė, duomenų analizė, stebėjimo metodas, interviu. Tyrimo rezultatai: Pirmoje darbo dalyje išanalizuoti veiklos organizavimo teoriniai aspektai, aptarti internetinės preky-bos ypatumai, apžvelgta Covid-19 įtaka ekonomikai. Antroje dalyje aprašoma „X“ įmonės veikla, atlikta SSGG analizė, stebėjimai, pardavimų ir užpirkimų analizė. Trečioje dalyje pristatoma ir nustatoma „X“ įmonės veiklos organizavimo tobulinimo galimybės.
Research object: Organization of company “X” activities. Research aim: to analyze the main principles of the organization of the activities of the company "X" and how they were influenced by external factors from 2016 to 2021, the problems of the organization of the activities, to suggest possible ways to improve the organization of the activities. Research objectives:
- To analyze the theoretical aspects of the organization of the activities of the company "X";
- To perform research and analysis of the organization of the activities of the company "X";
- To identify the possibilities for improving the organization of the activities of the company "X". Research methods: analysis of scientific literature, case analysis, comparative analysis, summary, analysis of financial indicators, calculation of turnover, comparison, calculation of differences, interview. Research results: The first part of the work analyzes the theoretical aspects of the organization of activities, discusses the peculiarities of e-commerce, and reviews the impact of Covid-19 on the economy. The second part describes the activities of company X, the SWOT analysis is performed, observational research is performed, and sales and purchases analysis. The third part presents and identifies the possibilities for improving the organization of the activities of the trading company "X".