Partizaninio marketingo galimybių Lietuvoje analizė
Serapinas, Rokas |
Nemaža dalis įmonių Lietuvoje nėra tokios populiarios nes jų prekės ženklo žinomumas yra gana žemas ir taip jų paprasčiausiai nepastebi vartotojas. Šios įmonės dažnai nežino kaip tinkamai galima pasinaudoti partizaninio marketingo teikiamomis naudomis bei kokį poveikį prekės ženklo žinomumui gali suteikti ši marketingo rūšis. Partizaninis marketingas yra ganėtinai nauja reklamos rūšis lyginant su jau esamais marketingo būdais. Šio marketingo priemonės išsiskiria tuo, jog nereikalauja didelių piniginių investicijų, tačiau reikia įdėti daugiau laiko, noro ir kūrybiškumo norint gauti gerą ir kokybišką rezultatą. Nors Lietuvoje šis marketingo metodas yra ganėtinai naujas, tačiau Jungtinėse Amerikos valstijose užgimusi marketingo rūšis yra gana išplitusi ir plačiai taikoma verslo organizacijose bei įmonėse. Apžvelgus šią situaciją, kad partizaninio marketingo rūšis vis populiarėja tarp įvairių įmonių ir organizacijų, pagrindinis šio bakalaurinio darbo tikslas yra išsiaiškinti partizaninio marketingo galimybes Lietuvos įmonių kontekste. Taip pat bus gilinamasi į partizaninio marketingo sąvoką ir terminologiją bei kokį poveikį jis gali padaryti prekės ženklo žinomumui. Taip pat norima išanalizuoti ir išsiaiškinti kokios yra partizaninio marketingo rūšys bei priemonės ir kur juos galima pritaikyti praktikoje. Siekiama sužinoti partizaninio marketingo taikymo galimybes ir grėsmes. Bus gilinamasi kokie metodai taikomi remiantis partizaniniu marketingu, bei kuo partizaninio marketingo taikymo metodai skiriasi nuo elementaraus marketingo metodų. Tam jog būtų galima analizuoti partizaninio marketingo metodus, jų rūšis, potencialias galimybes bei grėsmes ir skirtumus nuo elementaraus marketingo aspektų, bus remiamasi moksliniais literatūros šaltiniais bei darbais. Darbo objektas – partizaninio marketingo panaudojimo galimybės Lietuvoje. Darbo tikslas – teoriškai išanalizavus partizaninio marketingo sampratą, atlikti tyrimą, leidžiantį išsiaiškinti šio marketingo būdo panaudojimo galimybes Lietuvoje. Darbo uždaviniai – Atskleisti partizaninio marketingo sampratą. Pateikti partizaninio marketingo galimybes bei iššūkius. Atlikti ekspertinius interviu, siekiant išsiaiškinti partizaninio marketingo panaudojimo Lietuvoje galimybes ir iššūkius. Apibendrinti tyrimo rezultatus ir pateikti išvadas apie partizaninio marketingo panaudojimo galimybes Lietuvoje. Empiriniam tyrimui atlikti, buvo panaudoti kokybiniai bei kiekybiniai tyrimo metodai. Tyrimo metodologija susidėjo iš dviejų interviu naudojant pusiau struktūruotą metodą, susiskambinant su ekspertu, naudojant vaizdo ir garso skambutį. Dar dviejų ekspertų apklausos buvo atliktos naudojant struktūruotą interviu metodą kai ekspertui buvo nusiunčiami klausimai ir ekspertas į juos atsakė raštu. Taip pat buvo naudojamas kiekybinis metodas – anketinė apklausa, kurioje buvo norima išsiaiškinti respondentų nuomonę apie partizaninio marketingo taikymo galimybes bei šių metodų patrauklumą.
Many companies are not that popular in Lithuania because their brand awareness is so low that they are simply not noticed by consumers. These companies are often unaware of how to properly benefit from guerrilla marketing and the impact that this type of marketing can have on brand awareness. Guerrilla marketing is a relatively new type of advertising compared to existing marketing methods. It is distinguished by the fact that it does not require a large monetary investment but requires more time, willingness, and creativity to achieve a good and quality result. Although this method of marketing is relatively new in Lithuania, the type of marketing that originated in the United States is quite widespread and widely used in business organizations and companies. Having reviewed the situation that guerrilla marketing is becoming more and more popular among various companies and organizations, the main objective of this bachelor thesis is to find out the possibilities of guerrilla marketing in the context of Lithuanian companies. It will also explore the concept and terminology of guerrilla marketing and the impact it can have on brand awareness. The aim is also to analyze and find out what are the types and tools of guerrilla marketing and where they can be applied in practice. The aim is to find out the opportunities and threats of guerrilla marketing. It will look at the methods used in guerrilla marketing and how guerrilla marketing differs from conventional marketing methods. To analyze the methods of guerrilla marketing, their types, potential opportunities and threats, and their differences from the aspects of elementary marketing, references will be made to scientific literature sources and works. The object of the work – is the possibility of using guerrilla marketing in Lithuania. The work aims – to analyze theoretically the concept of guerrilla marketing and to carry out a study to find out the possibilities of using this type of marketing in Lithuania. Objectives - To reveal the concept of guerrilla marketing. To present the opportunities and challenges of guerrilla marketing. To conduct expert interviews to find out the opportunities and challenges of using guerrilla marketing in Lithuania. Summarise the results of the study and present conclusions on the opportunities for the use of guerrilla marketing in Lithuania. Qualitative and quantitative research methods were used to carry out the empirical research. The research methodology consisted of two interviews using a semi-structured method, a video, and an audio call with an expert. Two further expert interviews were conducted using a structured interview method where questions were sent to the expert and the expert responded to them in writing. A quantitative method, a questionnaire survey, was also used to find out the respondents' views on the feasibility and attractiveness of guerrilla marketing.