Paslaugų verslo komunikacijos ypatumai pritraukiant vartotojo dėmesį (automobilių plovyklų: ,,H2AUTO“ ir ,,Švaros broliai“ atvejis)
Žemaitytė, Laura |
Dėmesys yra išteklius. Dėl asmens dėmesio konkuruojama įvairiose gyvenimo srityse, ne išimtis ir produktų bei paslaugų verslas. Paslaugų verslo organizacijos turi suprasti, kas svarbu vartotojui – tokiu būdu gali tikėtis jo dėmesio. Darbo tikslas – išnagrinėti dėmesio komunikacijos vaidmenį ir ypatumus paslaugų verslo organizacijų veikloje. Darbo objektas – paslaugų verslo organizacijų komunikacija socialiniuose tinkluose. Tyrimo teiginys – paslaugų verslo organizacijų komunikacija, didinanti vartotojo pasitenkinimą, padeda pritraukti vartotojo dėmesį. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti vartotojų dėmesio pritraukimo įrankius ir pasitenkinimą paslaugų verslo organizacijų ,,H2AUTO“ ir ,,Švaros broliai“ komunikacijoje. Teorinės dalies pirmajame bakalauro baigiamojo darbo skyriuje, remiantis įvairiais autoriais ir tyrėjais, analizuojamas procesas – dėmesys. Aptariama dėmesio samprata, valingumo rūšys, klasifikacija. Taip pat aptariami svarbiausi dėmesio tipai ir jų veikimas. Be to, analizuojamas dėmesio vaidmuo versle, išskiriamas produktų verslas su savo savybėmis, kurios skiriasi nuo paslaugų verslo savybių. Dalis skirta siekiant geriau parodyti dėmesio veikimą versle. Teorinės dalies antrajame bakalauro baigiamojo darbo skyriuje remiantis įvairiais autoriais ir tyrėjais analizuojamas procesas – paslaugų verslas. Aptariama paslaugų verslo specifika, jos savybės. Taip pat analizuojami aspektai, lemiantys vartotojo pasitenkinimą paslaugų versle. Galiausiai, aptariama socialinių medijų nauda ir svarba verslui. Dalis skirta siekiant geriau parodyti paslaugų verslo išskirtinumą, kadangi paslaugos turi savo specifiką. Taip pat akcentuojamas socialinių medijų vaidmuo versle. Tiriamojoje trečiojoje bakalauro baigiamojo darbo dalyje analizuojama dviejų paslaugų organizacijų – automobilių plovyklų ,,H2AUTO“ ir ,,Švaros broliai“ komunikacija socialiniame tinkle ,,Facebook“. Kokybinės turinio analizės metodu analizuojami dviejų paslaugų įmonių įrašai, kuriuose atsispindi vartotojo pasitenkinimo aspektai, kurie yra svarbus veiksnys, norint pritraukti vartotojo dėmesį. Tyrimo rezultatai patvirtina, kad abi organizacijos pritraukia vartotojo dėmesį, akcentuodamos įrašuose vartotojo pasitenkinimą lemiančius veiksnius (profesionalumą, patogumą, lojalumą ugdančias priemones, ryšio kūrimą su vartotoju bei greitį).
Attention is a resource. Everyone is competing for persons attention in various aspects in life, service and product business is no exception. Service business organizations must understand what is important for user and that way they can expect to attract its attention. Aim of the research – to explore attention communication role and peculiarities in service business organizations. Object of research – service business communication in social media. Problem – understanding the importance of attention when organizations attract users. In the first section of bachelors’ final research theoretical part in reference to various authors and researchers the process of attention is being analyzed. Definition of attention, kinds, classifications are being looked in. Types of attention and their operation is being looked in too. Also, the role of attention in business is being analyzed and product business with its properties, which differs from service business is distinguished. This section is meant to reveal the process of attention in business better. In the second section of bachelors’ final research in reference to various authors and researchers the process of service business is being analyzed. The specifics of service business are being looked in. Also, aspects which are decisive for users’ satisfaction in service business are being analyzed. Finally, the importance and usefulness of social media for business is being looked in. This part is meant to better show the exclusiveness of service business because services have their own specifics. The social media role in business is also being highlighted. The goal of research – To figure out the tools of attracting users’ attention and satisfaction of service businesses “H2AUTO“ and “Švaros broliai” communication. In the third and final section of bachelors’ final research two service organizations – car washes “H2AUTO“ and “Švaros broliai” communication in a social media “Facebook” is being analyzed. Two service organizations’ records, in which aspects of user satisfaction are reflected, which are important for attracting user’s attention are being analyzed using quality content analysis method. The results of said research ensures that both organizations attract user’s attention by emphasizing user satisfaction inducing factors in their videos (professionalism, convenience, loyalty encouraging tools, sense of closeness with user and speed).