Valdorfo mokyklos bendruomenės narių bendradarbiavimo galimybių ir vertybinių nuostatų dermės teorinis modelis
Bundulas, Saulius |
Valdorfo pedagogikos grįstos antroposofine pasaulėžiūra ir naujai į mokyklos bendruomenę priimamų šeimų vertybinių nuostatų nesutapimas – yra pagrindinė šio tyrimo probleminė sritis. Kokią svarbą ir reikšmę turi mokyklos bendruomenės (pedagogų, mokyklos administracijos ir tėvų) vertybinis pagiringas ir tų vertybinių nuostatų suderinamumas Valdorfo mokykloje? Kaip užtikrinti naujai ateinančių šeimų integraciją, kuri būtų paremta tėvų vertybinių nuostatų aiškumu ir atitikimu Valdorfo pedagogikos vertybėms, įsipareigojimų ir atsakomybių teisingu supratimu ir traktavimu, bei sąmoningu jų prisiėmimu dalyvaujant mokyklos kasdienėje veikloje ir jos augime? Tyrimo objektas – šeimų integracijos ir vertybinių nuostatų suderinamumo procesas. Tyrimo tikslas - parengti teorinį Valdorfo mokyklos bendruomenės narių vertybinių nuostatų suderinimo ir bendradarbiavimo galimybių nustatymo modelį ir jį aprobuoti.
The discrepancy between Waldorf pedagogy based on an anthroposophical worldview and the the values of families newly admitted to the school community is the main problem area of this study. What is the significance of value basis and harmonization of it between the school community (teachers, school administration and parents) in Waldorf School? How to ensure the integration of new families which would be based on the clarity of parents' values, its compliance with Waldorf pedagogical values, on correct understanding and treatment of obligations and responsibilities, on their conscious participation in the daily and specific activities of the school? The object of the research is the process of family integration and compatibility of values between the School members. The aim of the research is to develop and approve a theoretical model of values harmonization between members of community of the Waldorf School.