Kūrybinis rašymas kaip būdas ugdyti mokinių laisvą minčių raišką ir kūrybiškumą
Visickas, Justinas |
Šis profesinių studijų baigiamasis darbas – noras reprezentuoti kūrybinį rašymą kaip alternatyvią erdvę, kuri leistų mokymo įstaigoje ugdyti mokinių kūrybiškumą, laisvintų minčių raišką bei suteiktų galimybę atsipalaiduoti kuriant, negaunant už tai formalaus vertinimo ir taip apsaugant mokinius nuo streso. Ši alternatyvi erdvė, atlikus pedagoginės veiklos tyrimą buvo įdiegta kaip pedagoginė naujovė. Tyrimo problema – pateikiamos inovacijos diegimo paskatino imtis pedagoginėje praktikoje pastebėtas fenomenas – vienoje iš klasių mokiniai ypatingai koncentruojasi į pažymius, pergyvena net gavę aukštą įvertinimą. Problema puikiai sprendžiama mokyklos lygmeniu – informuojant apie tai tėvus, taip pat ugdant mokinį kaip asmenybę, gebančią laisvai mąstyti ir suvokiantį, o ne mintinai iškalantį suteikiamas žinias. Tyrimo tikslas – skatinti mokinių laisvą minčių raišką ir kūrybiškumą naudojant kūrybinio rašymo metodą. Tyrimo objektas – kūrybiškumo skatinimas Tyrimo metodologija: • Diegiama inovacija: kūrybinio rašymo laikas – jo metu skiriamos užduotys, kuriose svarbu ne pažymiai, o kūrybinis procesas. • Pedagoginės veiklos tyrimas buvo atliekamas Kauno Erudito licėjuje, universitetinių praktikų metu. Tiriamoji grupė – aštuntos klasės mokiniai. • Sąlygos, atliekant tyrimą buvo tokios: a) aptarta inovacija su dėstytoja; b) rinkta informacija apie kūrybinį rašymą, šios metodikos taikymą mokykloje; c) praktiškai išbandyta trijų užsiėmimų metu, duodant mokiniams kūrybinio rašymo užduotis, drauge analizuojant jų kūrinius; d) rezultatai gauti analizuojant mokinių darbus ir refleksijas. Tyrimo rezultatas – problema išspręsta ir tikslas pasiektas – mokiniai, žinodami, jog negaus formalaus įvertinimo atsipalaidavo, kūrybiškiau rašė tekstus, norėjo darsyk sudalyvauti užsiėmimuose. Išvados – teoriškai pristačius ir praktiškai pritaikius kūrybinio rašymo laiką kaip pedagoginę naujovę ji pasiteisino ir yra galima diegti ateityje.
This thesis shows the need to represent creative writing as a alternative space, where children in educational facilities can learn creativity, the flow of a free mind and also it's a place, where children can feel relaxed while they create. There is no need for actual marks, so it's a free-stress space aswell. This alternative space had became an educational novelty after the completion of an educational activity research. The issue of the thesis – the presented inovations encoureged to take on this educational practise, during which the students of a particular class were more interested in their grades. The students were still concerned even after getting a good grade. The issue was dealt with by nurturing the student as a person, who is able to think outside the box instead of just memorizing the contents of their workbook and also informing their parents about the situation. The aim of the thesis – encouraging the students to express their thoughts fluently and creatively by using the methods of creative writing. Object of thesis – the encouriging of creativity The results of the survey – The issue is solved and the aim was met. When the students understood that they will not be graded they relaxed and were writing more creatively, and wished to participate again. Summary – upon adapting in practise the theory of creative writing as educational novelty it proved to be succesful and it can be used in the future.