Transition from education to the labour market in Azerbaijan: A case study of social sciences graduates in a state university
Mirzazada, Gunel |
Jaunimo nedarbo ir perėjimo iš universiteto į darbo rinką laikotarpiu absolventams kylančios problemos per pastarąjį dešimtmetį sulaukė daug mokslininkų ir švietimo politikų dėmesio. Daugelis jaunų absolventų, baigę universitetines studijas, išgyvena gana sudėtingą pereinamąjį laikotarpį, ieškant pirmojo darbo. Šis tyrimas siekia išanalizuoti pasirinkto valstybinio Azerbaidžano universiteto socialinių mokslų fakulteto absolventų perėjimo į darbo rinką patirtis, įvertinant studijų ir nacionalinės darbo rinkos situaciją ir tai, ar užimtos ir ieškomos darbo vietos atitinka pasiektą išsilavinimo lygį. Pagrindinė tyrime nagrinėjama problema buvo socialinių mokslų absolventų pereinamojo laikotarpio įsidarbinant iššūkiai. Kadangi buvo tiriamos socialinių mokslų absolventų patirtys studijuojant ir įsidarbinant, atvejo tyrimas buvo pasirinktas kaip tyrimo metodas, o tyrimo metodologiniu pagrindu pasirinkta fenomenologija, kuri gali suteikti prieigą prie absolventų patirtų išgyvenimų. Duomenų rinkimui pasitelktas struktūruotų interviu metodas. Empirinis tyrimas buvo grindžiamas teorine sąranga, atskleidžiančia pagrindines teorines sampratas. Tyrimas atskleidė pagrindines studijų ir darbo rinkos problemas, kurios apsunkina absolventų perėjimo į darbo rinką procesą. Remiantis išvadomis, tyrimas rekomenduoja pasirinktam valstybiniam universitetui imtis veiksmų didinti absolventų įsidarbinimo galimybes ir mažinti socialinių mokslų fakulteto planuojamą priimti studentų skaičių, stiprinti mokslinių tyrimų ir plėtros, kaip pagrindinės universiteto plėtros krypties, vaidmenį, palaikyti stipresnius ryšius su darbdavių organizacijomis, valstybės įstaigomis ir sudaryti naują strateginį planą.
The issue of youth unemployment and the period of transition from university to the labor market has received much attention in the last decade. A lot of young graduates go through a quite complicated transition period after completing their university studies to the labor market that is to their first job. This study presents the detailed analysis of Azerbaijani graduates from Social Sciences Faculty in chosen state university in the regard of experience through the higher education and national labor market and the extent the jobs held and searched for are appropriate to the level of education attained. The main problem adressed in our research was transition challenges of graduates in the field of social sciences. As the study was targeting to learn experiences of social science graduates at the university education and labor market, the case study was selected as a research design to be specific and focused on a field and higher education institution, phenomenology was selected as a qualitative methodology to get access lived experiences of graduates while structured interviews became a data collection instrument. The key terms were used effectively to conceptualize thereotical framework of the phenomenon. The study revealed major issues based on university education and job market which make transition process complicated. Based on findings, the study recommends chosen state university to take actions in terms of increasing graduate employability by reducing admission plan for the Faculty of Social Sciences, boost the role of research and development as a main education policy of the university, strengthen the institutional link with the employer organizations, other government bodies and establish new strategic plan.