Žydų įvaizdis memuose
Lukšaitė Lapinskienė, Aušra |
Šio magistro darbo objektas – žydus vaizduojantys memai. Tyrimo tikslas: išanalizuoti, koks žydų įvaizdis kuriamas šiuolaikiniuose memuose. Tikslui pasiekti suformuluoti trys uždaviniai: aptarti memą kaip šiuolaikinį kultūros fenomeną; išanalizuoti, kaip memuose atskleidžiami žydų gyvenimo, religijos ir kultūros ypatumai; pristatyti, kokiomis priemonėmis memuose kuriamas žydų įvaizdis. Darbe naudojami analitinis aprašomasis, turinio analizės ir lyginamasis metodai. Darbe analizuojami lietuvių ir užsienio šalių interneto svetainėse bei socialiniuose tinkluose surinkti memai. Analizuota 220 memų pavyzdžių. Darbą sudaro dvi dalys. Pirmojoje dalyje aptariamas memas kaip šiuolaikinės kultūros fenomenas bei tradiciniame folklore kuriamas žydų įvaizdis. Antrojoje dalyje analizuojami įvairiose interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose surinkti memai, išskiriamos jų tematinės grupės: judaizmo normas, religinio gyvenimo aspektus ir religijos padiktuotas gyvensenos normas atspindintys memai; memai, parodantys žydų ir kitų tautų santykius; memai religinių raštų tematika; memai, pabrėžiantys išskirtinius žydų tautos išvaizdos ypatumus; memai, atskleidžiantys žydų charakterio bruožus; memai antisemitizmo, Holokausto temomis bei žodžių skambesiu pagrįsti memai. Darbe analizuojama, kokiomis priemonėmis memuose kuriamas žydų įvaizdis, išskiriami tradiciniame folklore ir memuose kuriamo žydų įvaizdžio panašumai ir skirtumai.
This master thesis analyses the image of Jews in the Internet memes. The aim of this thesis is to reveal what image of Jews is created in memes as a form of a modern folklore. Three objectives have been formulated: to analyse the meme as a phenomenon of modern culture; to analyse how certain characteristics of Jewish life, religion and culture are revealed; to present what means are used to create an image of the Jews in memes. Analytical descriptive, content analysis and comparative methods are used in this Master‘s thesis. The data analysed in this thesis includes memes collected both in Lithuanian and foreign Internet websites and social media. The data have been gathered in 2024–2025. 220 memes have been analysed. The Master‘s thesis consists of two parts. In the first part the meme as a phenomenon of modern culture is described, the image of the Jews in traditional folklore is presented. In the second part memes collected from various Internet websites and social media and presenting the image of the Jews are analysed, the thematic groups are identified. These are memes reflecting the norms of Judaism, aspects of religious life and the norms of living which are determined by religion; the memes depicting the relationship of the Jews and other nations; the appearance and character of the Jews; also memes based on antisemitism, Holocaust and the similar sounds of the words with different meaning. In the second part of the thesis the means used to create a certain image of the Jews are analysed.