Dailės pamokų organizavimas lauke, skatinant 5 klasės mokinių kūrybiškumą
Kareva, Emilija Ieva |
Tyrimo problema – mažas mokinių kūrybiškumo taikymas dailės pamokose. Tyrimo objektas - tikslingai suplanuotos dailės pamokos lauke. Darbo tikslas – skatinti mokinių kūrybiškumą lavinant piešimo įgūdžius dailės pamokose lauke. Empirinio tyrimo metu buvo tikrinama 5-tos klasės mokinių kūrybiškumo pokytis piešiant gamtos objektus lauke. Tai pat mokiniams pristatyta monotipijos technika, kurią atliko naudodami įvairius augalus. Šios inovacijos pritaikymo rezultatus tyrėjas fiksavo stebėjimo lentelės pildymu ir mokinių darbų analizės metodais. Tyrimas grįstas gamtos inspiracija kūrybiškumui puoselėti atliekant dailės pamokos užduotis. Šiame tyrime monotipijos ir piešimo technika pasirinkta skatinti gamtos pažinimą, stebėti ir įvairiapusiškai mokytis iš jos. Tokį mokymąsi lydi susidomėjimas ir motyvacija, nauji iššūkiai ir tyrinėjimo džiaugsmas. Mokymasis lauke kaip mokymosi inovacija tapo aktuali šiais laikais. Tai, kas tradiciniame ugdyme buvo primiršta, grįžta kaip naujas mokinių mokymo metodas. Mokymasis lauke mokiniams daro milžinišką naudą. Teigiami rezultatai pastebimi fizinėse, emocinėse ir mokymosi rezultatų srityse. Šio baigiamojo darbo tikslas, išsiaiškinti, ar vykstančios dailės pamokos lauke, teigiamai įtakoja mokinių kūrybiškumą. Kaip gamtos objektų piešimas lauke - įtakoja užduoties rezultatus? Kaip skirtingos pamokų užduotys veikė mokinių kūrybiškumo panaudojimą? Tyrėjo išvados atsako į šiuos klausimus. Šios inovacijos taikymas skatina mokinių kūrybiškumą. Mokinių pastabumas, objekto detalių išskyrimas, natūralių spalvų nusakymas, ore tvyrantis kvapas – atsispindėjo jų darbuose. Kūrybiškumas pereinantis per piešimo discipliną, kaip priemonę, mokinius įgalino ir suteikė laisvę kitaip pažvelgti į gamtos objektus - kuriuos piešė. Tai lavino ne tik piešimo įgūdžius, bet skatino kurti santykį su gamta, pažinti ją. Monotipijos technika leido fiziškai prisiliesti prie augalų, užčiuopti jų faktūras, suprasti formas.Spalvos ieškojimas, derinant ją prie augalų spalvų, papildė kompozicijas lape, įvedant spalvinius niuansus. Mokinių pozityvus užduočių vykdymas ir noras sąveikauti su gamta pamokų metu, patvirtino daugelį literatūrinių šaltinių autorių nuomonę apie teigiamą pamokų organizavimą gamtoje, naudojantis jos resursais.
The main problem - the non-use of student creativity in art classes. The object of the study - purposefully planned outdoor art lessons. The goal of the research - is to promote student creativity by developing drawing skills in outdoor art classes. During the empirical study, the change in creativity of 5th-grade students was tested, by drawing natural objects located outside. The students were also introduced to the monotype technique, which they performed using different plants. The researcher recorded the results of the application of this innovation by filling in the observation table and the method of student work analysis. The research is based on the use of nature's inspiration for the purpose of fostering creativity in art classes. During the study, the monotype and drawing techniques were chosen to foster the knowledge of nature, observe and learn it in many ways. Such learning is accompanied by interest and motivation, new challenges, and the joy of exploration. Outdoor learning has become a relevant learning innovation these days. Things that were forgotten in traditional education are now revised as a new method of teaching students. Outdoor learning has tremendous benefits for students. Positive physical, emotional, and learning capability results are noticeable in the outcomes. The purpose of this thesis is to find out whether outdoor art classes have a positive effect on student creativity. How does drawing natural objects outside affect the results of the task? How did different lesson tasks affect student use of creativity? The following questions are answered by the researcher's conclusions. The application of this innovation fosters student creativity. Student attention, distinguishing the details of the object, describing natural colors, and the smell in the air - were all reflected in their work. Creativity, as a tool, passing through the discipline of drawing, enabled the students and gave them the freedom to look at natural objects they drew differently. Not only did it improve my drawing skills, but also encouraged me to create a relationship with nature, and to get to know it. The monotype technique allowed us to physically touch the plants, feel their texture, and understand their shapes. The search for the right color, adjusting it with the help of plant colors, supplemented the canvas composition, introducing color nuances. The positive student performance of tasks and the desire to interact with nature during lessons confirmed the opinion of many literature authors about teachers organizing lessons in nature, using its resources.