Sporto vaizdo tinklaraštininkų turinio analizė: 2022 m. Lietuvos automobilių ralio čempionato atvejis
Kamandulis, Domas |
Sporto srities komunikacija, kaip ir kitos komunikacijos sritys, susiduria su įvairiais iššūkiais. Siekdami padidinti asmeninį populiarumą ir jų atstovaujamos sporto šakos žinomumą, turinį audiovizualinio turinio platformoje „YouTube“ ėmė kurti patys profesionalūs sportininkai ir taip tapo sporto vaizdo tinklaraštininkais. Viena iš tokių sporto šakų – automobilių ralis. Nors kurdami vaizdo tinklaraščius šios sporto šakos atstovai „YouTube“ vienija daugiatūkstantines auditorijas, keliami klausimai, kokios vaizdo tinklaraštininkų naudojamos komunikacijos priemonės veiksmingiausios įtraukiant žiūrovus ir kokie sporto vaizdo tinklaraštininkų turinio kūrimo sprendimai nulemia jų populiarumą.
Šio tyrimo objektas yra sporto vaizdo tinklaraštininkų kuriamas turinys, t.y. socialiniame tinkle „YouTube“ viešinami vaizdo tinklaraščiai. Tyrimo tikslas – išnagrinėti sporto vaizdo tinklaraštininkų kuriamo turinio ypatumus.
Baigiamąjį rašto darbą sudaro santraukos lietuvių ir anglų kalbomis, įvadas ir trys dalys. Pirmoje dalyje analizuojama mokslinė literatūra, kuri padeda išsiaiškinti, kaip bėgant laikui keitėsi socialinės medijos. Antroje dalyje priartėjama prie vaizdo tinklaraštininko specifikos – analizuojami mokslinai šaltiniai ir aiškinamos vaizdo tinklaraščių mados bei nagrinėjama sporto vaizdo tinklaraštininkų specializacija. Trečioje dalyje atliekama kiekybinė ir kokybinė 2022 metų Lietuvos automobilių ralio čempionato sporto vaizdo tinklaraštininkų turinio analizė bei internetinė vartotojų apklausa. Darbo pabaigoje pateikiamos tyrimo išvados ir rekomendacijos, kurios leistų padidinti vaizdo tinklaraščių peržiūrų ir reakcijų skaičių bei kanalo prenumeratorių bendruomenę. Taip pat pateikiamas literatūros ir šaltinių sąrašas bei priedai.
Sports communication, like other communication areas, faces various challenges. Professional athletes began creating content on the audiovisual content platform YouTube in order to improve their own popularity and awareness of the sport they represent, thereby becoming sports vloggers. Car rally is one such sport. Despite the fact that vlogging attracts thousands of viewers on YouTube, questions have been raised about the communication techniques vloggers use to engage viewers and what content creation strategies do sports vloggers use to increase their popularity.
The subject of this study is content created by sports vloggers, i.e. vlogs uploaded on YouTube. The primary goal of this study is to investigate the characteristics of sports vlogger material.
The final written work includes summaries in Lithuanian and English, an introduction, and three sections. The first section analyzes the academic literature to better understand how social media has evolved over time. The second section looks into the vlogger's peculiarities, reviewing scientific sources, discussing vlog trends, and investigating the expertise of sports vloggers. The final section includes a quantitative and qualitative study of the content of 2022 Lithuanian Car Rally Championship sports vloggers as well as an online user poll. Towards the end of this report, conclusions drawn from the research and recommendations are presented, aimed at increasing the viewership, engagement, and community of channel subscribers for sports vlogs.