Apverstos klasės metodo pritaikomumas pradiniame ugdyme
Kordušaitė, Austėja |
Temos aktualumas. Įvairios technologijos gali pagerinti mokymosi galimybes ir padėti ugdyti svarbiausius įgūdžius pradinėje mokykloje. Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama individualizuotam mokymuisi ir mokymuisi visą gyvenimą, mokymo metodų pokyčiams ir technologiniams patobulinimams - visa tai prisidėjo prie įvairių laimėjimų švietimo srityje. Šiuolaikinei švietimo sistemai būdingos kelios esminės savybės ir pagrindinės idėjos, kurios susiformavo laikui bėgant. Nepaisant to, kad švietimo sistemos įvairiose šalyse ir regionuose gali skirtis, šiuolaikiniam švietimui būdingi interaktyvūs mokymosi metodai bei informacinių technologijų integracija. Bendrojo ugdymo programoje (2022) keliami uždaviniai bei tikslai susieti su inovatyviomis technologijomis ir jų naudojimu ugdant mokinius. Paskelbus neįprastą pandemijos situaciją visuomenėje, švietimo sistemą teko sparčiai pertvarkyti. Siekiant išlaikyti švietimo tęstinumą COVID-19 pandemijos metu, kartu akcentuojant mokinių, mokytojų ir bendruomenių sveikatą ir saugumą, nuotolinis mokymas tapo itin svarbiu. Mokymasis nuotoliu suteikė prieigą naudotis mokymosi medžiaga, dalyvauti pamokose ir grupiniuose projektuose iš tikrųjų nedalyvaujant kontaktinėje pamokoje. Taigi, nors švietimo sistemos įgyvendinimui kilo grėsmė, tačiau pasitelkiant inovatyvius sprendimus bei metodus, ugdymo veikla įgavo neregėtą tęstinumą įvairiomis sąlygomis.
Relevance of the topic. A range of technologies can enhance learning opportunities and help develop key skills in primary school. In recent years, there has been an increasing focus on personalised and lifelong learning, changes in teaching methods and technological improvements, all of which have contributed to a range of advances in education. The modern education system is characterised by a number of key features and key ideas that have developed over time. Despite the fact that education systems may differ from country to country and region to region, modern education is characterised by interactive learning methods and the integration of information technology. The objectives and targets in the Framework for General Education (2022) are linked to innovative technologies and their use in the education of pupils. The education system had to be rapidly restructured following the declaration of an unusual pandemic situation in society. In order to maintain the continuity of education during the COVID-19 pandemic, while at the same time emphasising the health and safety of students, teachers, and communities, distance education has become crucial. Distance learning provided access to learning materials, lessons and group projects without actually attending a contact lesson. Thus, while the implementation of the education system was threatened, innovative solutions and methods have given unprecedented continuity to educational activities in a variety of settings.