Lietuvos rekreacinių išteklių panaudojimas neformaliam mokinių ugdymui - skautiškasis metodas
Maksimavičius, Danas |
Šiame bakalauro studijų baigiamajame darbe tyrimo objektas yra Lietuvos rekreacinių išteklių panaudojimas neformaliam mokinių ugdymui taikant skautiškąjį metodą. Tyrimo tikslas - surinkti ir atskleisti medžiagą, galimybes kaip tikslingai integruoti Lietuvos rekreacinius išteklius į neformalųjį mokinių ugdymą pasitelkiant skautiškąjį metodą. Siekiant šio tikslo, buvo iškelti trys uždaviniai. Ištirti teorinius neformalaus ugdymo pagrindus, pristatyti skautišką metodą ir rekreacinių išteklių sampratą. Sukurti skautiško metodo reikalavimus atitinkantį žygio maršrutą jį praturtinant ir pritaikant neformaliam mokinių ugdymui. Atlikti kiekybinį tyrimą apie skautiško metodo poveikį neformaliam mokinių ugdymui per rekreacinių išteklių panaudojimo perspektyvą. Tyrime buvo taikyti literatūros analizės, aprašomasis ir anketinės apklausos metodai. Tyrimo duomenys atskleidė, kad skautiškasis metodas reikšmingai prisideda prie mokinių visapusiško ugdymo. Dauguma respondentų mokymosi veikiant principą išskyrė, kaip svarbiausią skautiškojo metodo aspektą. Buvo nustatyta, kad dalyvavimas skautiškose veiklose padeda ugdyti pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo ir pilietiškumo ir kitas kompetencijas. Paaiškėjo, kad iš visų rekreacinių išteklių respondentų labiausiai vertinama ir neformalaus ugdymo veiklose naudojama yra gamtine erdvė – sausumoje (miškai, slėniai, lygumos, kalvotos vietovės). Skautiškasis metodas taikomas rekreacinėje aplinkoje, padeda kurti prasmingas ugdymo patirtis ir leidžia įgytus gebėjimus, įgūdžius ar kompetencijas pritaikyti įvairiose gyvenimo srityse. Rekreaciniai ištekliai vertinami kaip svarbūs ugdymo proceso elementai, o skautiški žygiai gamtoje kaip efektyvi neformaliojo ugdymo priemonė atitinkanti skautiškojo metodo reikalavimus.
The object of research in this Bachelor's thesis is the use of Lithuanian recreational resources for non-formal education of schoolchildren using the Scouting method. The aim of the study is to collect and reveal the material and possibilities of how to integrate Lithuanian recreational resources into non-formal education of schoolchildren using the Scouting method. In order to achieve this goal, three objectives were set. To explore the theoretical foundations of non-formal education, to introduce the Scouting approach and the concept of recreational resources. To develop a hiking route that meets the requirements of the Scouting method, enriching and adapting it to the non-formal education of pupils. To carry out a quantitative study on the impact of the Scouting approach on the non-formal education of pupils through the perspective of the use of recreational resources. The study used literature analysis, descriptive and questionnaire survey methods. The findings revealed that the Scouting approach makes a significant contribution to students' well-rounded education. The principle of learning by doing was identified by the majority of respondents as the most important aspect of the Scouting approach. Participation in Scouting activities was found to contribute to the development of cognitive, communication, creativity and citizenship competences, among others. Of all the recreational resources, it turned out that the most valued and used in non-formal education activities by the respondents is the natural space - land (forests, valleys, plains, hills). The Scouting approach, when applied in a recreational environment, helps to create meaningful educational experiences and allows the skills, competences or competences acquired to be applied in different areas of life. Recreational resources are seen as important elements of the educational process and scouting in nature is seen as an effective non-formal education tool in line with the requirements of the Scout approach.