3-4 metų amžiaus vaikų sakytinės kalbos ugdymas(is) žaidžiant vaidybinius žaidimus pasakų motyvais
Petrovskaja, Anželika |
Problema ir aktualumas. Bakalauro baigiamajame darbe nagrinėjami 3-4 metų amžiaus vaikų sakytinės kalbos gebėjimai ir jų ugdymo(si) galimybės. Pastrųjų metų technologijų įtaka sąlygojo vaikų kalbos raidos vėlavimą, negausų žodyną, rišliojo teksto sunkumus. Pedagogams kyla klausimų kaip organizuoti veiklas, kokias priemones naudoti, kaip skatinti vaikų sakytinės kalbos ugdymą(si). Baigiamąjame darbe nagrinėjamos vaikų galimybės ugdytis sakytinę kalbą žaidžiant vaidybinius žaidimus pasakų motyvais. Kadangi žaidimas yra pagrindinė ikimokyklinio vaiko veikla, kuri visuomet motyvuoja vaiką veikti, vaidybinių žaidimų pasakų motyvais metu, vaikai tapdami pasakos veikėjais turi prisiminti girdėtą pasaką, žaisti jos motyvais, interpretuoti, perkurti ją, pritaikyti turimas žinias ir naudotis savo sakytinės kalbos įgūdžiais kurdami vaidmenis.
Tyrimo probleminis klausimas:
Kaip skatinamas vaiko sakytinės kalbos ugdymasis žaidžiant vaidybinį žaidimą pasakos motyvais?
Tyrimo objektas: Vaikų sakytinės kalbos ugdymas(is).
Tyrimo tikslas: atskleisti 3 - 4 metų vaikų sakytinės kalbos ugdymo(si) galimybes žaidžiant vaidybinius žaidimus.
Tyrimo uždaviniai:
- Išanalizuoti mokslinę, metodinę pedagoginę literatūrą ir kitus informacijos šaltinius ikimokyklinio amžiaus vaikų sakytinės kalbos ugdymo(si) klausimais.
- Atskleisti 3-4 metų vaikų sakytinės kalbos ugdymosi galimybes naudojant vaidybiniu žaidimus pasakų motyvais;
- Atskleisti pedagogų patirtį apie vaiko sakytinės kalbos ugdymo(si) galimybes darželyje. Tyrimo metodai: • Teoriniai: mokslinės literatūros analizė. • Duomenų rinkimo: Stebėjimas. Pedagogų apklausa. • Veiklos tyrimas. Tiriamieji: Tyrime dalyvavo 23 vaikai. 15 berniukų: 4 berniukai trejų metų, 11- ketverių. 8 mergaitės: 5 mergaitės yra trejų metų, 3 - ketverių . Pedagoginėje apklausoje dalyvavo 40 pedagogų. Tyrimo rezultatai: Veiklos tyrimas atskleidė, kad vaidybiniai žaidimai pasakų motyvais padeda vaikams ugdytis sakytinę kalbą. Pastebėta, kad įvairūs žaidimų variantai padeda vaikams labiau atsiskleisti, įsiminti naujus žodžius, klausytis kaip kalba draugai ir drąsiau naudoti kalbą. Taip pat pastebėta, kad priemonių įvairovė sužadina vaikų smalsumą ir skatina vaikus žaisti vaidybinius žaidimus. Pastebėta, kad vaidybiniai žaidimai pasakų motyvais padėjo atsiskleisti mažai kalbantiems ir neaiškiai kalbantiems vaikams, jie pamažu prisijungė prie žaidžiančių draugų, klausėsi kaip kalba draugai ir patys ugdėsi sakytinės kalbos įgūdžius. Raktiniai žodžiai: sakytinė kalba, sakytinės kalbos ugdymas(is), žaidimai, vaidybiniai žaidimai, pasakos.
Problem and relevance. 3-4 year old children are examined in the bachelor thesis oral language abilities and their educational opportunities. The influence of technology in recent years has conditioned delay in children's language development, limited vocabulary, difficulties with coherent text. Educators have problems questions about how to organize activities, what tools to use, how to encourage children's spoken language education. The final work examines children's opportunities to develop spoken language while playing role-playing games based on fairy tales. Because the game is the main preschool child an activity that always motivates a child to act, during role-playing games based on fairy tales, children becoming characters of a fairy tale, they must remember the fairy tale they heard, play with its motifs, interpret, recreate it, apply existing knowledge and use spoken language skills to create roles.
Research question: How is the development of a child's spoken language encouraged by playing a role-playing game based on fairy tales?
Research object: Children's spoken language development.
The purpose of the study: to reveal the possibilities of 3-4-year-old children's spoken language development while playing role-playing games.
Research tasks: 1. To analyze scientific, methodical pedagogical literature and other sources of information for preschool age children's spoken language education.
2. To reveal the possibilities of 3-4-year-old children's spoken language education using role-playing games fairy tale motifs;
3. To reveal the experience of pedagogues about the possibilities of developing the child's spoken language in kindergarten.
Research methods:
• Theoretical: analysis of scientific literature.
• Data collection:
Monitoring.
Teacher survey.
• Performance study.
Subjects: 23 children participated in the study. 15 boys: 4 three-year-old boys, 11 four-year-old boys. 8 girls: 5 girls are three years old, 3 - four years old. 40 participated in the pedagogical survey pedagogues.
Research results: The action research revealed that role-playing games based on fairy tales help children to develop spoken language. It has been revealed that different play options help children more to open up, memorize new words, listen to how friends speak and use language more confidently. Also it was observed that the variety of tools arouses children's curiosity and encourages children to play role-playing games It was observed that role-playing games based on fairy tales helped children who speak little and who do not speak clearly to express themselves, they gradually joined their playing friends, listened to how friends speak and developed their own spoken language skills.
Keywords: spoken language, spoken language development, games, role-playing games, fairy tales.