Euritmijos metodo taikymo galimybės I-II gimnazijos klasių mokinių muzikos pamokoje
Sarafinaitė, Agneta |
Muzikos dalyko mokymas bendrojo ugdymo mokykloje yra visapusiško asmenybės ugdymo dalis. Įgyvendinant meninio ugdymo dalykų bendrąsias programas siekiama, kad mokiniai įgytų bendrąją meninę kompetenciją, t. y. mokėjimą kūrybiškai reikšti save meninės raiškos priemonėmis ir suprasti bei vertinti savo pačių ir kitų meninę kūrybą. Muzikos pamokų tikslas – suteikti kiekvienam mokiniui kultūrinio sąmoningumo ir muzikinės kompetencijos pagrindus, ugdyti emocingą ir kūrybišką asmenybę, norinčią ir gebančią įvairiomis formomis dalyvauti muzikiniame gyvenime, muzika praturtinti savo asmeninį gyvenimą. Įgyvendinant muzikinio ugdymo tikslą mokiniai ugdosi atlikimo ir kūrybinius gebėjimus naudodamiesi įvairiomis raiškos priemonėmis ir kūrybos technologijomis. Euritmija turi ypatingą būdą perkelti muziką į judesį. Muzikoje garsai ir tonai suteikia galimybę atsiskleisti mokinio muzikinei raiškai per stilius ir instrumentus.
Learning music in general education is part of a well-rounded personal development. The general curricula for arts education aim to provide pupils with general artistic competence, i. e. the ability to express themselves creatively through artistic expression and to understand and appreciate their own artistic creativity and that of others. The aim of music lessons is to provide each pupil with the basics of cultural awareness and musical competence, to develop emotional and creative personalities, willing and able to participate in music in various forms, and to enrich their personal lives through music. In pursuing the goal of music education, pupils develop their performance and creative abilities through a variety of expressive means and creative technologies. Eurhythmics has a special way of translating music into movement. In music, sounds and tones allow for musical expression through styles and instruments.