Turizmo organizatorių komunikacijos vaidmuo ir reikšmė pandeminiu periodu
Valatavičienė, Simona |
2020 m. kovo 11 d. Pasaulinė sveikatos organizacija paskelbė pasaulinę pandemiją, kuri vienaip ar kitaip palietė kiekvieną planetos asmenį, ypač įvairiausius verslus. Turizmo industrija, kaip vienijanti daugybę susijusių verslų, pandemijos padarinius patyrė itin skaudžiai. Atsirado poreikis ieškoti įvairiausių išsigelbėjimo galimybių. Darbe siekiama atskleisti kaip komunikacija gali padėti turizmo sektoriui išgyventi pandeminį periodą, kokių priemonių imasi kelionių agentūros ir ką apie komunikacijos svarbą mąsto kelionių ekspertai. Tyrimui svarbiausia kokybinė turinio analizė ir nestruktūruoti interviu su kelionių ekspertais. Tyrimo objektas yra turizmo industrijos atstovų – kelionių organizatorių, komunikacija pandeminiu periodu. Tyrimo tikslas yra išnagrinėti turizmo sektoriaus komunikacinės veiklos ypatumus ir specifiką pandeminiu periodu. Darbe naudojamas kokybinis turinio analizės metodas, siekiant ištirti turizmo ištakas, svarbą, kelionių agentūrų veiklos specifiką, komunikacijos ypatumus šiame sektoriuje. Norint išnagrinėti Lietuvos ir Jungtinių Amerikos Valstijų kelionių agentūrų komunikaciją pandeminiu periodu, tyrime atliekamas turinio analizės metodas ir nestruktūruoti interviu su Lietuvos kelionių ekspertais. Analizuojamu laikotarpiu (nuo pandemijos paskelbimo 2020 m. kovo 11 d. iki dabar) daugiausiai dėmesio skirta kelionių agentūrų komunikacijos analizei jų interneto portaluose, socialinių tinklų „Instagram“ ir „Facebook“ paskyrose, internetinėje žiniasklaidoje esančių straipsnių bei laidų, kuriose pasisako kelionių ekspertai. Atlikus nestruktūruotus interviu, nustatyta jog sėkmingai atlaikiusieji pandemiją turizmo agentūrų atstovai teikė daug dėmesio kaip bendrauja su savo klientais, industrijos kolegomis, greitai reaguodavo į besikeičiančią situaciją ir neslėpė informacijos, buvo skaidrūs ir atviri. Atlikus tyrimą išryškėjo, kad greitai reaguojanti, optimistinė komunikacija su visuomene, rinkodara ir pozicionavimas yra kritinis taškas norint sėkmingai išgyventi pandemiją. Atsižvelgiant į tai, agentūros, supratusios bendravimo su savo klientais ir kolegomis svarbą pradėjo įsisavinti šios srities plėtojimo reikšmę.
2020 March 11 The World Health Organization has declared a global pandemic, which in one way or another has touched every person on the planet, especially a wide variety of businesses. The tourism industry, as it brings together many related businesses, has experienced the effects of the pandemic in particularly severe way. There was a need to look for all sorts of options for salvation. The work aims to reveal how communication can help the tourism sector survive the pandemic, what measures travel agencies are taking and what travel experts think about the importance of communication. For the study, the most important thing is a qualitative analysis of the content and unstructured interviews with travel experts. The object of the study is the communication of representatives of the tourism industry – tour operators, during the pandemic period. The purpose of the study is to study the peculiarities and specifics of the communication activities of the tourism sector during the pandemic period. The work uses a qualitative method of content analysis in order to study the origins, importance of tourism, the specifics of the activities of travel agencies, the peculiarities of communication in this sector. In order to examine the communication of Lithuanian and United States travel agencies during the pandemic period, the study uses a method of condent analysis and unstructured interviews with Lithuanian travel experts. During the analyzed period (from the announcement of the pandemic on 11 March 2020 to the present), the focus was on the analysis of communication between travel agents on their internet portals, on the accounts of social networks „Instagram“ and „Facebook“, on articles and shows in the online media, where travel experts speak out. As a result of unstructured interviews, it was found that those who successfully withstood the pandemic provided a lot of attention to how the interacted with their clients, industry colleagues, quickly responded to the changing situation and did not hide information, were thransparent and open. The study revealed that quick-to-respond, optimistic communication with the public, marketing and positioning is a critical point for successfully surviving the pandemic. In this regard, agencies, realizing the importance of communication with their clients and colleagues, began to master the significance of the development of this area.