Detalių paviršiaus regeneruojančio priedo įtakos variklio darbo rodikliams tyrimas
Šileika, Kęstutis |
Chemijos pramonei vis labiau skverbiantis į kasdienį gyvenimą, siūloma dar viena variklio priežiūros alternatyva – alyvos priedai. Daugelis šių priedų gamintojų teigia, kad šis mišinys difunduoja į metalo paviršiaus kristalinę gardelę, esant ribinėms tepimo sąlygoms bei dideliam slėgiui ir aukštai temperatūrai. Iš alyvos priedo komponentų formuojasi keramikinis sluoksnis, kai mikrotūriuose toliau esti didelis slėgis ir aukšta temperatūra. Šis sluoksnis iš dalies kompensuoja cilindrų paviršių sudilimą ir sumažina tarpelį tarp stūmoklio ir cilindro. Tyrimo tikslas buvo įvertinti regeneruojančio alyvos priedo įtakas variklio darbo rodikliams. Eksperimentiniams tyrimams atlikti buvo paruošta tyrimo metodika ir įranga. Atlikti variklio darbo rodiklių matavimai. Atliktas variklio skleidžiamo triukšmo matavimas. Atlikus eksperimentinius matavimus, panaudojus regeneruojantį alyvos priedą, buvo išmatuota padidėjusi variklio kompresija, sumažėjęs variklio skleidžiamo garso lygis (LAeq), gautos mažesnės 3,3 % vidutinės degalų sąnaudos, variklio galios ir sukimo momento rezultatuose ryškių pasikeitimų nepastebėta.
As the chemical industry increasingly penetrates daily life, another alternative to engine maintenance is being offered - oil additives. According to many manufacturers of these additives, under extreme lubrication conditions and at high pressures and high temperatures, this mixture diffuses into the crystal lattice of the metal surface. At high pressures and high temperatures, a ceramic layer is formed from the components of the oil additive. This layer partially compensates for the wear of the cylinder surfaces and reduces the gap between the piston and the cylinder. The research aim was to evaluate the influence of regenerating oil additive on engine performance. The research methodology and equipment were prepared for the experimental research. Measurements of engine performance were performed. Measurement of engine noise was performed. Experimental measurements using a regenerating oil additive measured increased engine compression, decreased engine emission sound level (LAeq), average fuel consumption decreased by 3.3%, and major changes in engine power and torque were observed.