Lietuvos Dainų šventės šimtmečio išorinė komunikacija
Kuprionytė, Gabija |
Lietuvos Dainų šventės šimtmetis - tai tradicinis renginys, kuris įtraukia visą Lietuvą. Šios šventės
metu vyksta tautinės tematikos renginiai, apimantys liaudiškus šokius, dainas ir muziką. Tokio didelio
masto renginio metu komunikacijos suvaldymas tampa iššūkiu, todėl svarbu išsiaiškinti esminius
komunikacijos principus ir sužinoti, ko galima pasimokyti iš Lietuvos Nacionalinio Kultūros centro
(LNKC) sėkmingai atliktos komunikacijos ir kas galėtų būti patobulinta.
Darbo problema yra siejama su tuo, kad meno organizacijos susiduria su įvairiais iššūkiais siekiant
išsiaiškinti kokia komunikacija yra veiksmingiausia. Svarbu rasti atsakymus į tokius klausimus kaip:
kas yra aktualu auditorijai, kokios platformos informacijos sklaidai yra tinkamiausios, nuo ko reikėtų
pradėti norint skleisti išorinę komunikaciją, kokie būdai ir strategijos pasiteisina, o kas visai
nepasiteisina? Siekiama išsiaiškinti su kokiais esminiais išorinės komunikacijos iššūkiais ir sėkmę
lemiančiais veiksniais buvo susidurta šimtmečio Dainų šventės organizavime.
Darbo objektas: Lietuvos Nacionalinio kultūros centro (LNKC) išorinė komunikacija vykdyta
Lietuvos Dainų šventės šimtmečio metu.
Darbo tikslas – remiantis atliktu tyrimu, nustatyti Lietuvos Dainų šventės šimtmečio išorinės
komunikacijos efektyvumą ir pateikti rekomendacijas, dėl tolimesnių komunikacijos galimybių.
Tyrimo metodai: Šiam tyrimui atlikti buvo panaudoti kiekybinis ir kokybinis tyrimai. Buvo atlikti
pusiau struktūruoti interviu su Dainų šventės šimtmečio išorinės komunikacijos atstovais ir atlikta
anketinė apklausa, sužinoti auditorijos nuomonę.
Tyrimo rezultatai ir išvados: Lietuvos Dainų šventės šimtmečio išorinė komunikacija buvo efektyvi
ir sėkmingai pasiekė plačią auditoriją. Kokybinio tyrimo rezultatai parodė, kad tinkamas auditorijų
segmentavimas ir išankstinis planavimas buvo vienas iš sėkmės rodiklių. Kiekybinis tyrimas
atskleidė, kad didelią dalį žmonių informacija pasiekė per pažįstamus, socialinius tinklus ir televiziją.
Nors žmonės į komunikaciją žiūrėjo palankiai, tačiau apklausos metu sulaukta rekomendacijų dėl
informacijos prieinamumo gerinimo, platesnio vizualinės medžiagos pateikimo ir grįžtamojo ryšio
rinkimo struktūrizavimo.
The Centenary of the Lithuanian Song Festival is a traditional event that unites the entire country. During this celebration, events with a national theme take place, including folk dances, songs, and music. Managing communication for such a large-scale event becomes a challenge, making it important to identify key communication principles and determine what can be learned from the successfully executed communication strategy by the Lithuanian National Culture Centre (LNKC). Also, it is important to keep in mind what could be improved for the next event. The problem addressed in this research is that art and cultural organizations face various challenges in identifying what type of communication is the most effective. It is important to find answers to questions such as: what is relevant to the audience, which platforms are most suitable for spreading information to an audience, where to start when launching external communication, which methods and strategies work, and which do not. The aim is to identify the key external communication challenges and the success factors encountered during the organization of the Song Festival's centenary. Object of the study: The external communication of the Lithuanian National Culture Centre (LNKC) during the centenary of the Lithuanian Song Festival. Aim of the study: Evaluate the effectiveness of the external communication strategy for the centenary of the Lithuanian Song Festival and to provide recommendations for future communication improvements. Research methods: Both quantitative and qualitative methods were used for the research. Semi structured interviews were conducted with representatives responsible for the centenary’s external communication, and a survey was carried out to gather public opinion. Research results and conclusions: The external communication of the Lithuanian Song Festival's centenary was effective and successfully reached a wide audience. The results of the qualitative study showed that proper audience segmentation and advance planning were one of the indicators of success. The quantitative study revealed that a large proportion of people reached the information through friends and relatives, social networks and television.While public perception of the communication was generally positive, survey responses highlighted recommendations for improving information accessibility, increasing the amount of visual content, and structuring feedback collection.