"Laisvės TV" kaip nuomonės formuotojo įtaka partijų politinei komunikacijai: Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atvejis
Žvirblis, Karolis |
Šio mokslinio darbo tikslas yra išsiaiškinti koks yra nuomonės formuotojų vaidmuo partijų politinėje komunikacijoje. Žinant tai, kad kiekviena politinė partija, savo transliuojama žinute nori pasiekti rinkėjus. Tai daro naudodamiesi įvairiais informacijos sklaidos įrankiais: televizija, radiju bei spauda. Tačiau atsiradus nuomonės formuotojams kaip naujam informacijos sklaidos įrankiui iškyla šio darbo problema. Koks yra nuomonių formuotojų vaidmuo ir kokia daroma įtaka partijų politinei komunikacijai ypač viešosios kampanijos metu? Šiam klausimui spręsti buvo pasirinkti keli tyrimo metodai, kiekybinis. Kuris viešos apklausos forma padėjo išsiaiškinti ar visuomenė yra politiškai aktyvi ir ar suvokia politinės komunikacijos sąveiką su nuomonės formuotojais. Taip pat pasirinktas kokybinis tyrimas kuris atliktas interviu forma, kuriame buvo apklausti politinės komunikacijos, rinkimų politikos bei rinkiminės komunikacijos ekspertai. Vadovaujantis jų nuomone buvo išspręsta tyrimo problema ir išspręsti tikslai, kas suteikė galimybę pateikti svarias išvadas įrodančias jog nuomonės formuotojai iš tiesų tampa nauja informacijos sklaidos priemonė. Taip pat aptarus „Laisvės TV” ir „LLRA“ sąveiką, vadovaujantis atliktų abiejų tyrimų duomenimis buvo nustatyta jog nuomonės formuotojai gali daryti įtaką partijų politinei komunikacijai bei, kad jų veikla turėtų būti labiau apibendrinta ir kontroliuojama papildomais įstatymais ar esamų įstatymų pataisomis.. Tačiau anot ekspertų nuomonės, norint nustatyti daromos įtakos mąstą reikėtų atlikti detalesnius empirinius tyrimus. Todėl šis mokslinis darbas suteikia galimybę plėtoti šio darbo temą ateityje.
The purpose of this research is to understand what is the role of influencers towards political party communication. Knowing the fact that every political party has its own message that they want to become viral and made public. They achieve that by using television, radio and the press as the tools for reaching the audiences. But the appearance of influencers as a new information spread tool created the main problem of this master thesis. What is the role of influencers and what influence they can apply to the political party communications especially during the public campaign period? To solve this problem there was chosen to do a research with mixed methodologies. Quantitative research method was used to understand if the public is politicly active and if they grasp the knowledge to understand the interaction between influencers and political party communications. A qualitative research method was chosen in a form of structured interviews with political communication, electoral politics and electoral communication experts. After getting the results from both of the researches the problem of the research was solved and the path to making concrete conclusions and recommendations which proves that influencers are truly becoming the new tool of information spreading. And after the discussion with the experts about interaction of “Laisvės TV” and “LLRA” it was clear that influencers can truly make an impact to party political communications and that the activity of influencers and the information that they spread needs to be defined in a form of creating new laws or making corrections of existing laws. After reviewing both of the researches it was clear that this master thesis is a road to more delicate empirical research in order to understand how big of and impact can influencers do towards party political communications. This master thesis has the added value of scientific research for the present and the future academic world.