Socialinis tvarumas Švedijos greitosios mados industrijoje: „Lindex“ ir „NA-KD“ atvejai
Zamaraitė, Agnė |
Bakalauro baigiamajame darbe keliama problema – kaip Švedijos greitosios mados kompanijų „Lindex“ ir „NA-KD“ tvarumo įsipareigojimai padeda spręsti socialines problemas? Tyrimo objektas – socialinio tvarumo idėjų pritaikymas Švedijos greitosios mados įmonių „Lindex“ ir „NA-KD“ veikloje. Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip Švedijos greitosios mados įmonės „Lindex“ ir „NA-KD“ prisideda prie socialinio tvarumo vystymo. Uždaviniai: 1) Aptarti socialinio tvarumo aspektus; 2) Nustatyti, kaip Švedijos greitoji mada pritaiko socialinio tvarumo idėjas; 3) Išanalizuoti ir palyginti priemones, kuriomis „Lindex“ ir „NA-KD“ įmonės siekia socialinio tvarumo. Tyrimo metodai: kokybinė dokumentų analizė, analitinis aprašomasis ir lyginamasis metodai. Darbą sudaro santraukos lietuvių, anglų ir švedų kalbomis, įvadas, trys dėstymo dalys, išvados, literatūros ir šaltinių sąrašai. Pirmoje dėstymo dalyje aptariama tvarios mados samprata ir pagrindiniai socialinio tvarumo aspektai. Antroje dalyje atskleidžiami socialinio tvarumo idėjų pritaikymo būdai Švedijos greitojoje madoje. Trečioje dalyje analizuojami ir lyginami kokybinės dokumentų analizės metodu gauti duomenys apie įmonių „Lindex“ ir „NA-KD“ taikomas socialinio tvarumo priemones. Tyrimo išvados: „Lindex“ ir „NA-KD“ savo veikloje užtikrina ne tik visus tris literatūroje aptartus svarbiausius socialinio tvarumo aspektus, bet ir imasi papildomų veiksmų spręsti plačiosios visuomenės problemas. Lyginant įmones rasta, kad reikšmingiausias kompanijų skirtumas yra didesnės „Lindex“ pastangos sprendžiant moterų diskriminacijos mados pramonėje problemą. Darbe išanalizuoti įmonių veiksmai atskleidžia „Lindex“ ir „NA-KD“ indėlį į socialiai tvaresnės mados pramonės kūrimą ir gali tapti pavyzdžiu, kaip galima užtikrinti ne tik literatūroje išskiriamus socialinio tvarumo aspektus, bet ir imtis platesnį poveikį turinčių priemonių.
The main question of the bachelor’s thesis is – how the sustainability commitments of Swedish fast fashion companies „Lindex“ and „NA-KD“ help address social issues? The object of the research – the application of social sustainability ideas in the work of the Swedish fast fashion companies „Lindex“ and „NA-KD“. The aim of the research – to reveal how the Swedish fast fashion companies „Lindex“ and „NA-KD“ contribute to the development of social sustainability. Objectives: 1) To discuss aspects of social sustainability; 2) To identify how Swedish fast fashion applies social sustainability ideas; 3) To analyse and compare the social sustainability measures of „Lindex“ and „NA-KD“. Research methods: qualitative document analysis, analytical descriptive and comparative methods. The thesis consists of summaries in Lithuanian, English and Swedish, an introduction, three main parts, conclusions, lists of references and sources. The first part discusses the concept of sustainable fashion and the main aspects of social sustainability. The second part reveals the ways in which ideas of social sustainability are applied in Swedish fast fashion. The third part analyses and compares the data obtained by the method of qualitative document analysis about the social sustainability measures applied by „Lindex“ and „NA-KD“. Conclusions of the research: „Lindex“ and „NA-KD“ ensure not only all three most important aspects of social sustainability discussed in the literature, but also take additional steps to solve problems of the general public. When comparing the companies, it was found that the most significant difference is greater efforts of „Lindex“ to solve the problem of discrimination against women in the fashion industry. The actions of the companies analysed in the thesis reveal the contribution of „Lindex“ and „NA-KD“ to the creation of a more socially sustainable fashion industry and can become an example of how to ensure not only the aspects of social sustainability distinguished in the literature, but also to take measures with a wider impact.