Ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimo į ugdomąsias veiklas skatinimas naudojant STEAM metodo elementus
Valentinavičienė, Odeta |
Tyrimo inovacija: Ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimo į ugdomąsias veiklas skatinimas
naudojant STEAM metodo elementus.
Tyrimo objektas: Ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimo į ugdymo veiklas skatinimas.
Tyrimo tikslas: Skatinti ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimą į ugdymo veiklas naudojant STEAM metodo elementus.
Tyrimo uždaviniai:
- Teoriškai pagrįsti įsitraukimo į ugdomąsias veiklas veiksnius ir STEAM metodo taikymo svarbą ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme.
- Taikyti STEAM metodo elementą – eksperimentą, skatinant vaikų įsitraukimą į ugdymo veiklas.
- Įvertinti kaip eksperimentinės veiklos įtakoja vaikų įsitraukimą į ugdymo procesą. Atliekant praktiką Kauno rajono X lopšelyje – darželyje pastebėta, kad vaikų nenoras įsitraukti į ugdomąsias veiklas yra pagrindinė kliūtis geriems ugdymo rezultatams pasiekti. Norint spręsti šią problemą, ugdomųjų veiklų metu kartu su ugdytiniais bus atliekami eksperimentai, kurie yra STEAM metodikos dalis. Šio metodo taikymas ugdyme skatina eksperimentinį, probleminį ir patirtinį mokymąsi, tinkantį iššūkius ir norą mokytis rodančiam, vaikui, kuris siekia tobulėti ir yra smalsus bei žingeidus. Atliekant tyrimą X lopšelyje – darželyje, didžiausias dėmesys buvo kreipiamas STEAM veiklų integracijai į ugdymo procesą, ypač eksperimentinių veiklų vykdymą, pasirinktoje grupėje siekiant įtraukti vaikus ir paskatinti jų smalsumą, norą mokytis ir tobulėti. Inovacijos diegimas atskleidė, kad ugdyme reikalingi pokyčiai, kadangi dėl kintančių mokinių poreikių, reikia keisti ir ugdymo programas. Įtraukiant vaikus į aktyvias, socializacijos procesus skatinančias veiklas, pedagogai kartu kuria ryšį su mokiniais. Socializuodamiesi vaikai išmoksta laisviau reikšti savo emocijas ir interesus, kas taip pat skatina jų įsitraukimą į ugdomąsias veiklas.
The research innovation: to encourage the involvement of pre – school children in the educational activities while using the elements of the STEAM method. The object of the research: to encourage the involvement of pre – school children in educational activities. The main purpose of the research: to involve pre – school children into given activities while using the elements of the STEAM method. The main objectives:
- To emphasize the main factors of involvement in educational activities and the importance of STEAM method in the education of pre – school children.
- Apply the main element of the STEAM method – an experiment, to encourage children’s involvement in the given activities.
- To evaluate how experimental activities influence children’s involvement in the educational process. During practice in one of Kaunas X nursery schools, it was noticed that children do not want to engage in educational activities and it becomes the main obstacle to achieve good educational results. In order to solve this problem, experiments, which are a part of the STEAM methodology, will be carried out together with the pupils during some of the activities they will participate in. The application of this method in education promotes experimental, problem – based and experiential learning, suitable for children who want challenges and show a desire to learn. These pupils also seek to improve their personal skills and are curious, adventurous. During the research in the X nursery school, the greatest attention was paid to the integration of STEAM activities into the educational process, especially the implementation of experimental activities in the selected group, in order to involve pupils and stimulate their curiosity, desire to learn and improve their skills. The innovation has revealed that a lot of changes have to be made to adjust to the learner’s need. By involving children in activities which promote socialization processes, educators also create connections themselves.