Dirbtinio intelekto įtraukimas į kūrybinį procesą. Žmogaus ir algoritmo bendradarbiavimas kuriant videokompoziciją „Skaitmeninis Dada: chaoso simfonija“
Jurevičius, Kajus |
Šiame darbe nagrinėjama, kaip dirbtinio intelekto algoritmai gali būti naudojami kūrybiniuose procesuose, kuriant meno kūrinius. Darbas apima teorinė bei praktinė dalį. Teorinėje dalyje aptariama dirbtinio intelekto samprata, raida, taikymas mene – nuo ankstyvųjų bandymų automatizuoti kūrybą iki šiuolaikinių generatyvinių algoritmų. Taip pat teorinėje dalyje analizuojamas dadaizmo judėjimas, kurio absurdiška, nelogiška estetika buvo remtasi praktinėje dalyje. Praktinėje dalyje sukurtas videomeno kūrinys „Skaitmeninis Dada: Chaoso simfonija“ kuriame dirbtinio intelekto sugeneruoti vaizdai yra jungiami su tikra nufilmuota medžiaga. Kūrinys yra sąmoningai paremtas atsitiktinumu, pasikartojimais, iškraipymais bei vizualiniu triukšmu. Šiomis priemonėmis siekta atspindėti šiuolaikinės skaitmeninės kultūros informacinį perkrovimą ir beprasmybės pojūtį. Kūrinyje yra praktiškai išbandytos dirbtinio intelekto galimybės kūryboje bei apmastyta, kaip keičiasi žmogaus vaidmuo šiuolaikinėje meninėje raiškoje. Videomeno darbas yra savotiška refleksija apie mūsų santykį su ekranais, algoritmais ir nuolatiniu informacijos srautu. Rezultatas parodė, jog dirbtinio intelekto algoritmai gali būti ne tik kaip pagalbinė priemonė, bet ir konceptualus kūrybos partneris. Darbo tikslas: išanalizuoti ir praktiškai pritaikyti dirbtinio intelekto galimybes eksperimentinio vaizdo meno kūrinyje, pasitelkiant dadaizmo estetiką.
This paper examines how artificial intelligence algorithms can be used in creative processes to create works of art. The paper consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses the concept of artificial intelligence, its development, and its application in art—from early attempts to automate creativity to contemporary generative algorithms. The theoretical part also analyzes the Dadaist movement, whose absurd, illogical aesthetics were used as a basis for the practical part. The practical part consists of a video art piece entitled „Digital Dada: Symphony of Chaos“, in which images generated by artificial intelligence are combined with real filmed material. The work is deliberately based on randomness, repetition, distortion, and visual noise. These techniques were used to reflect the information overload and sense of meaninglessness of contemporary digital culture. The work explores the practical possibilities of artificial intelligence in creativity and reflects on how the role of humans in contemporary artistic expression is changing. The video art piece is a kind of reflection on our relationship with screens, algorithms, and the constant flow of information. The result showed that artificial intelligence algorithms can be not only an auxiliary tool, but also a conceptual creative partner. The aim of the work: to analyze and practically apply the possibilities of artificial intelligence in an experimental visual art work, using the aesthetics of Dadaism.