Personal identity and psychological issues in Maggie Stiefvater’s Young Adult fantasy novel cycle "The Raven Cycle"
Bačėnaitė, Guostė |
Šis darbas nagrinėja asmenines problemas ir psichologines traumas, vaizduojamas Maggie Stiefvater fantastinių romanų jaunimui cikle "The Raven Cycle", kurį sudaro knygos "The Raven Boys" (2012), "The Dream Thieves" (2013), "Blue Lily, Lily Blue" (2014) ir "The Raven King" (2016). Analizė atlikta remiantis autoriais Nilsen ir Donelson (2009) bei Gates ir kt. (2003). Psichologinių terminų sąvokos ir bendrą teorija aptarta naudojantis Ramachadran (2012), Nader (2015), Cart (2011) ir Cruz (2004) autorių darbais.
Romanų cikle ,,The Raven Cycle” veiksmas vyksta išgalvotame Jungtinių Valstijų miestelyje Henrietta. Paauglių grupė, kurią sudaro Blue Sargent, Richard Gansey III, Ronan Lynch, Adam Parrish ir Noah Czerny, kartu ieško mitinio karaliaus vardu Owain Glendower, kuris įtariamai palaidotas miestelio apylinkėse. Jaunuoliai turi subalansuoti nuotykius paslaptingame Cabeswater miške kartu su savo asmeninėm problemom kaip šeima, priešų spąstai ir painiais santykiais tarp vienas kito.
Šis darbas suskirstytas į penkias dalis. Pirmajame skyriuje pristatoma darbo tema ir darbo turinio santrauka. Antrajame skyriuje pristatoma jaunimo grožinės literatūros teorija. 2.1 poskyryje aptariami Nilsen ir Donelson (2009) autorių apibrėžti jaunimo literatūros bruožai. 2.2 poskyryje apibrėžiami Gates ir kt. (2003) apibūdinti fantastikos literatūros bruožai. Trečiajame poskyryje aptariama psichologinė paauglių raidos teorija. 3.1 poskyryje nagrinėjamas asmeninių problemų ir psichikos sutrikimų formavimasis paauglystėje, remiantis Ramachadran (2012) ir Nader (2015) autorių teoriniais pagrindais. 3.2 poskyryje argumentuojama fantastinės literatūros svarba paauglių raidai, remiantis Cart (2011) ir Cruz (2004) autorių darbais. Ketvirtame skyriuje analizuojama Maggie Stiefvater jaunimo fantastinės literatūros ciklo ,,The Raven Cycle" knygos. 4.1 poskyryje aptariami ciklo bruožai atitinkantys jaunimo ir fantastikos literatūros pobūdžius. 4.2 poskyryje aptariami fantastiniai elementai romanuose ir fantastinių istorijų naudą jaunimo psichologinei raidai. 4.3 poskyryje nagrinėjami ,,The Raven Cycle” ciklo romanų veikėjai ir jų patirtos traumos. 4.3.1 poskyryje aptariama Blue Sargent patiriamą vienišumo jausmą tarp artimųjų. 4.3.2 poskyryje analizuojamas Richard Gansey III patiriamą potrauminio streso sutrikimą ir jo sukeliamas problemas. 4.3.3. poskyryje aptariami Ronan Lynch asmenybės kaita po tėvo mirties ir su tuo susijęs piktnaudžiavimas alkoholiu. 4.3.4 poskyryje aptariamas Adam Parrish patirtas smurtas šeimos rate ir tą sekantis ilgas gyjimo procesas. Penktame poskyryje pateikiamos darbo išvados. Darbo pabaigoje pateikiamas cituojamų darbų sąrašas ir romanų santraukos.
The aim of this thesis is to analyze the personal issues and psychological trauma portrayed in Young Adult fantasy fiction as written in Maggie Stiefvater's Young Adult fantasy novel series The Raven Cycle that consists of The Raven Boys (2012), The Dream Thieves (2013), Blue Lily, Lily Blue (2014), and The Raven King (2016). The analysis is conducted using the theoretical framework of Young Adult fantasy genre characteristics suggested by Nilsen and Donelson (2009) and Gates et al. (2003). Further theory on psychological issues is provided by Ramachadran (2012), Nader (2015), Cart (2011), and Cruz (2004).
The Raven Cycle novels are set in the rural town of Henrietta, Virginia with focus on Blue Sargent, Richard Gansey III, Ronan Lynch, Adam Parrish, and Noah Czerny, a group of teenagers on a quest to find the mythical king Owain Glendower who is rumored to be buried in the area. As the cast discover the existence of magic and the mysterious forest of Cabeswater, the characters must also manage their own issues and the complex relationships between family, foes, and each other.
The thesis is divided into Five sections. The First section introduces the topic of the thesis and a summary of the paper's content. The Second section introduces the theory of Young Adult fiction. Subsection 2.1 discusses the characteristics of Young Adult literature defined by Nilsen and Donelson (2009). Subsection 2.2 defines the traits of the fantasy mode of Young Adult fiction as noted by Gates et al. (2003). Section Three discusses the psychological theory of adolescent development. Subsection 3.1 examines the formation of personal issues and mental disorders in adolescence by using theoretical framework from Ramachadran (2012) and Nader (2015). Subsection 3.2 argues the importance of fiction and the mode of fantasy for adolescent growth by using Cart (2011) and Cruz's (2004) literary work. Section Four is dedicated to the analysis of Maggie Stiefvater's Young Adult fantasy fiction series The Raven Cycle that is further divided into three subsections. Subsection 4.1 analyzes the series' conformity to traits characteristic of Young Adult fantasy. Subsection 4.2 discusses the fantastic elements in the novels and the function of magic as a psychological development tool for the adolescent characters' growth. Subsection 4.3 examines the coming-of-age narratives of each main adolescent character with a narrative in the novels. Subsection 4.3.1 focuses on Blue Sargent's place in her family as the only regular person with no special talents and how this affects her ability to feel like she belongs. Subsection 4.3.2 analyzes Richard Gansey III's relationship with his PTSD and lack of self-worth as a result of a traumatic near-death experience in his childhood. Subsection 4.3.3 addresses Ronan Lynch's change in personality after his father's death and the subsequent substance abuse, as well as his repression of sexuality and perfectionism in his magical powers of creation. Subsection 4.3.4 discusses Adam Parrish's healing process after surviving an abusive family and his inferiority complex. Section Five provides a conclusion to the thesis. A list of works is cited and summaries of the novels are provided at the end of the thesis.