Šešėlių teatro metodo taikymas skatinant ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimą į muzikinio ugdymo procesą
Enčius, Martynas |
Ikimokyklinių ugdymo įstaigose vedamos muzikinės veiklos ne visada sugeba efektyviai įtraukti vaikus. Nors pedagogai pripažįsta, kad ikimokyklinio muzikinio lavinimo pagrindas turi būti demokratinis, pagrįstas žaidimu, nėra paprasta nuolat atrasti naujoviškų, inovatyvių metodų ir juos kūrybiškai taikyti. Šiame darbe tiriamas šešėlių teatro metodo, kaip žaidybinio elemento, taikymas muzikinėse veiklose. Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip efektyviai šis metodas skatina vaikų įsitraukimą į muzikinio ugdymo procesą. Stebimi požymiai, nusakantys vaikų aktyvų įsitraukimą, yra šie: dėmesio koncentracija, motyvacija, atsiskleidžiantis kūrybiškumas, polinkis bendradarbiauti. Taip pat darbe analizuojami vaikų muzikinių gebėjimų pokyčiai taikant šį metodą. Tyrimo problema: nepakankamas ikimokyklinio amžiaus vaikų įsitraukimas į muzikinio ugdymo procesą. Tikslas: Nustatyti šešėlių teatro metodo taikymo poveikį vaikų įsitraukimui. Uždaviniai: 1. Išanalizuoti su tema susijusią mokslinę literatūrą. Teoriškai pagrįsti šešėlių teatro daromą įtaką vaikų įsitraukimui į ugdymo procesus; 2. Supažindinti vaikus su šešėlių teatru, Parengti su vaikais trumpas muzikines šešėlių teatro istorijas; 3. Eksperimentiškai patikrinti šešėlių teatro metodo taikymo poveikį, įvertinant metodo įtaką vaikų įsitraukimui; Pateikti tyrimo rezultatus, išvadas ir rekomendacijas. Tyrimo dalyviai: 12 5-6 m. amžiaus vaikų, besimokančių toje pačioje grupėje. Tyrimo metodai: literatūros analizė, praktinio veiklos tyrimo duomenų analizė.
Musical activities in prie-schools do not Always manage to involve children effectively. While educators recognize that the foundation of prie-school music education must be based on playing, it is not easy to constantly discover innovative methods and apply them creatively. This work investigates the application of the shadow theater method as a playful element in musical activities. The observed characteristics of children‘s involvement are: concentratio of attention, motivation, revealing creativity, tendency to cooperate. The paper also analizes the changes in children‘s musical abilities using this method. Problem: insufficient involvement of prie-schoolers in the process of music education. Objective: determination of the impact of the application of the shadow theater method on the involvement of children. Tasks: 1. Analization of the scientific literature related to the topic, 2. Acquaintance fo children with shadow theater, preparation of short musical stories with children, 3. Experimental testing of the impact of the method on children‘s involvement providing results and recomendations. Study participants: 12 5-6 year old children from the same group. Research methods: literature analysis, analysis of practical activity research data.