Turinio reklamos sprendimai prisidedantys formuojant asmens sveikatos priežiūros įpročius
Lietuvos sveikatos programos strategija siekiama geresnės visuomenės sveikatos bei ilgesnio žmonių gyvenimo amžiaus. Jau gana ilgą laiką pastebėta, jog vartotojų elgesio formavimui, skaitmeninė erdvė gali būti puiki terpė. Daroma prielaida, jog tinkamai parinkti turinio reklamos sprendimai galėtų pastiprinti, prisidėti prie visuomenės informavimo, sveikatos priežiūros klausimais, kas ne vieno autoriaus teigimu turėtų peraugti į įpročius. Svarbu pastebėti, jog skaitmeninėje erdvėje kiekvieną dieną matome labai daug įvairaus turinio, tačiau taip nutinka, jog jis dažiausiai mūsų nesudomina ir paskęsta visų kitų pranešimų gausoje. Todėl vis dažniau galime pastebėti mokslinių straipsnių, tyrimų, kur analizuojamos turinio savybės, funkcijos, taisyklės ir formos. Tačiau, kaip turinio reklama gali prisidėti prie asmens sveikatos priežiūros įpročių, mokslinių straipsnių, pagrįstų tyrimais vis dar galime aptikti gana mažai. Darbe siekiama atsakyti į klausimą, kokie turinio reklamos sprendimai prisideda formuojant asmens sveikatos priežiūros įpročius. Tam atliekama mokslinės literatūros analizė ir empirinei – fokusuotos grupinės diskusijos, turinio analizės ir anketinės apklausos tyrimai. Literatūros analizės metu sudarytas modelis, kuris tikrinamas visų minėtų tyrimų metu. Kiekvienas tyrimas atskleidžia vis daugiau informacijos ir leidžia atrasti kokia turinio reklamos forma tinkamiausia prisidėti prie asmens sveikatos priežiūros įpročių formavimo.
Lithuanian health care program’s strategy is aimed at improving overall citizens’ health and prolong people’s life span. It has been far long seen, that digital space can be useful tool for making an impact on consumer decisions via various content solutions. It is hopped, that properly prepared content advertising can contribute to citizens’ health through the information and the improvement of health literacy that, according to some authors, can consequently grow into necessary habits. Although everyone can see a lot of information flowing online every day, in most cases it does not attract attention and gets lost in the flow. That is why, for some time now, content advertising has become an object of the scientific literature, which analyses features and functions of the content that have a high impact on advertising efficiency. However, research-based insights on content advertising that could contribute to the formation on citizens’ health habits are still lacking. In the paper it is aimed to answer the question what content advertising solutions contribute to the formation of personal health habits. For this purpose, scientific literature analysis and empirical, focus group discussion, content analysis, and questionnaire survey, were carried out. Empirical research was used for the verification of model designed after literature analysis. Each research discloses more and more information and allows unveiling what form of content advertising is the best, aiming to contribute to the formation of citizens’ personal health habits.