Socialinių emocinių gebėjimų ugdymas taikant integruoto raštingumo metodus priešmokyklinėje grupėje
Garbaravičienė, Jūratė |
Tyrimo problema - vaikų raštingumo ir socialinių emocinių gebėjimų ugdymas(is) yra viena iš prioritetinių švietimo sričių. Integruoto raštingumo metodų taikymas suteikia pedagogams daugiau galimybių stiprinti vaikų socialinius emocinius gebėjimus, kurie sąlygoja aukštesnį savęs vertinimą, efektyvesnį savo galimybių realizavimą, geresnius tarpusavio santykius su bendraamžiais. Tyrimo problemos klausimai: - kokie veikimo būdai gali būti taikomi integruojant raštingumo metodus į socialinių emocinių gebėjimų ugdymą? Objektas - socialinių emocinių gebėjimų ugdymas. Tyrimo tikslas - išryškinti socialinių emocinių gebėjimų formavimo prielaidas taikant integruoto raštingumo metodus priešmokyklinėje grupėje. Pagrindinės darbo išvados. Įgyvendinant ikimokyklines programas, integruoto raštingumo metodų taikymas yra tinkamas kontekstas socialiniams emociniams gebėjimams stiprinti; jie itin svarbūs norint pažinti ir valdyti savo emocijas, būti empatiškiems, kurti ir palaikyti pozityvius tarpusavio santykius, išsikelti teigiamus tikslus ir jų siekti, priimti atsakingus sprendimus. Tokie raštingumo metodai, kaip spausdintinė aplinka, knygų skaitymas, emocijų ženklinimas, interaktyvus rašymas ir piešimas, socialinės istorijos, vaidybinės situacijos bei diskusijos yra veiksmingos priemonės ir veikimo būdai šiems tikslams pasiekti.
The problem of the research - the development of children's literacy and social emotional abilities is one of the priority areas of education. The application of integrated literacy methods gives educators more opportunities to strengthen children's social and emotional abilities, which leads to higher self-esteem, more effective realization of their potential, better interpersonal relationships. Research questions - what kind of actions can be applied to integrate literacy methods into the development of social emotional skills? The object - the development of social emotional skills. The aim of the research - to highlight the assumptions for the formation of social emotional abilities by applying integrated literacy methods in a preschool group. The main conclusions of the work. The application of integrated literacy methods in the implementation of a preschool program is a suitable context for strengthening social emotional skills, which are crucial for recognizing and managing one's emotions, being empathetic, creating and maintaining positive relationships, setting and pursuing positive goals, and making responsible decisions. Literacy techniques such as printed environment, reading books, marking emotions, interactive writing and drawing, social stories, acting situations, and discussions are effective tools and ways to achieve these goals.