Facebook ir Google reklamos kūrimo sprendimai derinant Big data ir asmens privatumo veiksnius
Ibianskaitė, Ernesta |
Šio darbo tikslas - ištyrus Big data ir asmens privatumo derinimo galimybes, pateikti Facebook ir Google reklamos kūrimo sprendimus. Teorinėje darbo dalyje analizuoja Big data ir asmens privatumo politika, jų taikymas skaitmeniniame marketinge ir suformuojamas teorinis modelis. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje yra analizuoja Facebook ir Google platformose kuriama reklama, pateikiamas personalizuotos reklamos ekspertinis vertinimas ir pristatomas vartotojų vertinimas asmens privatumo svarbos klausimo kontekste. Tam pasitelkiami kiekybiniai ir kokybiniai tyrimo metodai: pusiau struktūrizuotas interviu bei anketinė apklausa. Pastebima pagrindinė personalizuotą reklamą ir asmens privatumą skirianti problema – vartotojų sąmoningumo, asmens privatumo atžvilgiu, trūkumas ir reklamos pirkėjų nenoras papildomai investuoti į vartotojų edukaciją, kur vartotojai patys turėtų prisiimti didesnę atsakomybę. Projektinėje darbo dalyje suformuoti tokie sprendimai: reklamos pirkėjai turi prisiimti atsakomybę ir edukuoti vartotojus, taip apeliuojant į socialaus prekės ženklo įvaizdį ir kuriama reklama turi mažinti vartotojų kaštus, papildyti personalizuotos reklamos vertę, derinti su asmens privatumo veiksniais ir numatyti ilgalaikius santykius su vartotoju.
The purpose of this work is to provide Facebook and Google advertising development solutions after analysing Big Date and personal privacy matching options. Big part and personal privacy policy, their application in digital marketing and theoretical model are analysed in the theoretical part of the paper. In the analytical part of the final thesis, there are analyse of advertising that is developed on Facebook and Google platforms. Also, there is a presentation of the expert evaluation of personalized advertising and consumer evaluation in the context of the importance of personal privacy. In this paper are used quantitative and qualitative research methods: semi-structured interviews and questionnaires. The main problem that distinguishes personalized advertising and personal privacy is the lack of consumer awareness, personal privacy, and the unwillingness of advertising buyers to invest in consumer education, where consumers themselves should take greater responsibility. The design part of the work includes the following solutions: advertising buyers must take responsibility and educate consumers, by appealing to the image of the social brand and the advertising being developed must reduce consumer costs, complement the value of personalized advertising, combine with personal privacy factors and provide a long-term relationship with the consumer.