Kaimo bendruomenės narių pasitenkinimas daugiafunkcių centrų edukacinėmis veiklomis
Ramanauskienė, Dovilė |
Pirmoje darbo dalyje mokslinės literatūros analizės pagrindu analizuojama daugiafunkcinio centro modeliai ir veiklos turinys. Antroje darbo dalyje pateikiama analizė, kuri pagrindžia daugiafunkcio centro veiklos/paslaugos poreikį kaimo daugiafunkciame centre, bei kaimo bendruomenės narių tikslinių grupių (pedagogų, mokinių tėvų, bendruomenės narių) pasitenkinimą daugiafunkcių centrų edukacinėmis veiklomis. Tyrimo metodai. Siekiant nustatyti kaimo bendruomenės narių pasitenkinimą daugiafunkcių centrų edukacinėmis veiklomis, naudota kiekybinio tyrimo strategija. Teorinėje dalyje analizuojama mokslinė literatūra ir DFC veiklą reglamentuojantys dokumentai. Empiriniam tyrimui atlikti naudoti stebėjimo ir anketavimo metodai. Išvadose pateikti gauti tyrimo rezultatai, suformuluotos išvados bei rekomendacijos, pateikta naudotos literatūros šaltiniai, priedai. Atlikus mokslinės literatūros analizę ir empirinį tyrimą, palyginus tyrimo metu gautus teorinius bei empirinius rezultatus, galima daryti išvadą, jog nepakankamos švietimo kokybės ir prieinamumo problema atliepia DFC veiklos kryptis ir kaimo vietovėse atlieka labai svarbų vaidmenį. DFC pagrindinis tikslas, siekti patenkinti tos vietos bendruomenės (tikslinių grupių) poreikius.
In the first part of the work the models and content of the multifunctional center are analyzed on the basis of scientific literature analysis. The second part of the work presents an analysis that substantiates the need for multifunctional center activity / service in a rural multifunctional center, as well as the satisfaction of target groups (teachers, pupils' parents, community members) of rural community members with the educational activities of multifunctional centers. Research methods. In order to determine the satisfaction of the members of the rural community with the educational activities of the multifunctional centers, a quantitative research strategy was used. The theoretical part analyzes scientific literature and documents regulating DFC activities. Observation and questionnaire methods were used for empirical research. The conclusions of the research are presented, conclusions and recommendations are formulated, sources of used literature, appendixes are presented. After the analysis of the scientific literature and the empirical research, the comparison of the theoretical and empirical results obtained during the research shows that the problem of insufficient quality and accessibility of education corresponds to the DFC activity and plays a very important role in rural areas. DFC's primary goal is to meet the needs of that local community (target groups).