Reklamos veiksmingumas skatinant atliekų rūšiavimą
Targanskytė, Urtė |
Atliekų rūšiavimas tampa vis svarbesne ir dažniau eskaluojama tema visame pasaulyje. Norint išsaugoti žemę žmonės turi visuotinai susitelkti ir smarkiai padidinti rūšiuojamų atliekų skaičių. Reklama – puikus būdas suteikti informaciją, šviesti ir daryti poveikį visuomenėje, siekiant padidinti išrūšiuojamų atliekų skaičių. Siekiant išsiaiškinti, kokia reklama galėtų būti veiksminga skatinant atliekų rūšiavimą ir remiantis autoriais, organizuojamas empirinis tyrimas, kurio mokslinė problema: kaip reklama veiksmingai skatinti atliekų rūšiavimą. Tiriamas darbo objektas yra reklamos veiksmingumas skatinant atliekų rūšiavimą, o darbo tikslas – išskirti teoriškai ir empiriškai pagrįstus veiksmingos reklamos, skatinančios atliekų rūšiavimą, sprendimus, nurodant jų praktinį pritaikomumą. Šiam tikslui pasiekti atliekamas empirinis tyrimas, kurį sudaro kokybinis pusiau struktūrizuotas interviu su ekspertais, kokybinis pusiau struktūrizuotas interviu su visuomenės ekspertais bei kiekybinė internetinė apklausa. Tyrimo metu išsiaiškinta, kad tiek pozityvi, tiek negatyvi reklama svarbi vartotojams, taip pat juos veikia istoriją pasakojančios reklamos, tačiau svarbi ir faktinė informacija. Rūšiavimo reklama yra pastebima, vartotojai ją mato tinkamuose kanaluose, tačiau norėtų daugiau reklamos tiek skaitmeniniuose, tiek tradiciniuose reklamos kanaluose, tuomet reklama būtų dar veiksmingesnė. Rūšiavimo reklamose taip pat svarbu pasitelkti socialinę, emocinę ir funkcinę vertės dimensijas. Būtent jas vartotojai vertina labiausiai, tačiau derinti jas reikėtų prie kitų reklaminės žinutės charakteristikų. Šis darbas yra tiriamasis magistro baigiamasis darbas.
Waste recycling is becoming an increasingly important and talked-about topic around the world. To save the earth, people need to mobilize globally and dramatically increase the amount of waste recycled. Advertising is a great way to inform, educate and influence society to increase the number of recycled waste. To find out what kind of advertising could be effective in promoting waste recycling, an empirical study is organized based on the authors, with the following research problem: how advertising can effectively promote waste recycling. The object of the study is the effectiveness of advertising in promoting waste recycling, and the aim of the study is to identify theoretically and empirically based solutions for effective advertising to promote waste recycling, indicating their practical applicability. To achieve this objective, an empirical study is carried out, consisting of a qualitative semi-structured interview with experts, a qualitative semi-structured interview with the public, and a quantitative online survey. The study found that both positive and negative advertising matter to consumers, and that consumers are influenced by advertisements that tell a story, but also by factual information. Recycling advertising is visible, consumers see it in the right channels but would like to see more advertising in both digital and traditional channels. This would make advertising even more effective. It is also important to use the social, emotional, and functional dimensions of value in recycling ads. These are the ones that consumers value the most, but they should be combined with other characteristics of the advertising message. This thesis is a research-oriented master thesis.