Positioning theory in practice: university teachers’ perception about teacher professionalism and created implications for teacher education
Jafarova, Khanim |
Šis tyrimas buvo grindžiamas kokybine prieiga - fenomenografija, siekiant išanalizuoti, kaip universiteto dėstytojų suvokimas apie mokytojo profesionalumą formuoja naujus pedagogų rengimo modelius ir kryptis. Fenomenografijos metodas buvo pasirinktas siekiant giliau suprasti universiteto dėstytojų patirtį. Šio tyrimo metu buvo atlikti 9 universitetų dėstytojų interviu iš penkių skirtingų šalių. Interviu sudarė 11 atvirų klausimų. Surinkti duomenys buvo išanalizuoti ir suskirstyti į tris išryškėjusias temas - veiksnius. Pirmoji šio tyrimo tema kalba apie sėkmingą mokymosi aplinką, palankią būsimų mokytojų rengimui universitetuose. Tyrimas atskleidė profesionalumo savybes, kurias turėtų turėti mokytojus rengiantys dėstytojai, kad galėtų efektyviai mokyti būsimus mokytojus. Tai apima produktyvius bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, aistrą darbui, nuolatinį įvairių įgūdžių ir žinių įgijimą, nuolatinį praktikos įgijimą ir atvirumą mokymuisi visą gyvenimą. Taip pat pabrėžiamas nustatytų profesinių savybių poveikis mokytojų rengimui. Antroji tema nagrinėja įvairius metodus, kurie naudojami mokytojų rengime. Tai apima grupinį darbą, žaidimus ir įtraukiančią veiklą, technologijų naudojimą ir grupines diskusijas. Patyriminis mokymasis ir mokymosi visą gyvenimą mąstysena taip pat laikomi veiksmingais metodais, kuriuos reikia taikyti rengiant būsimus mokytojus. Paskutinė tema pabrėžė neigiamą profesionalumo stokos poveikį būsimų mokytojų plėtrai. Tai gali sukelti įvairių kliūčių efektyviam mokymuisi ir iššūkių studentų profesiniam augimui. Todėl svarbu, kad būsimi mokytojai įgytų reikiamų būsimiems profesionalams savybių.
The study utilized qualitative research to analyze the mutually acceptable model of teacher professionalism among teacher educators and the created implications on teacher education systems. The Phenomenography approach was selected to acquire a more profound comprehension of the experiences of university professors. 11 interview questions with sub-questions were designed for this study. 9 university teachers from five different countries were interviewed and the interviews were conducted by the researchers. The collected data were analyzed and divided into three themes. The first theme of this study developed a successful teaching environment that is conducive to the training of future teachers at the universities. The study has identified the professionalism qualities that teacher educators should possess to train future teachers effectively. These includes a productive communication and collaboration skills, a passion for work, constantly acquisition of a range of skills and knowledge, continuously gaining of practices and being open to lifelong learning. The impact of the identified professional qualities on teacher education is also highlighted. Regarding the second theme, it explored the different approaches that are being used in teacher education to train future teachers. It includes the group works, games and fun activities, the use of technology and group discussions. Experiential learning and lifelong learning mindset are also considered as effective methods to apply in training future teachers. The last theme emphasized the detrimental effects of the lack of professionalism on the development of future teachers. It can lead to various obstacles in the way of effective learning and challenges in the professional growth of students. It is therefore important for future teachers to acquire the necessary qualities to become more professional.