STE(A)M mokymo taikymo matematikos ir technologijų pamokose tyrimas
Kondrotaitė, Svajūnė |
Atlikto tyrimo tikslas buvo nustatyti STE(A)M mokymo metodus ir priemones, kurias Lietuvos mokytojai taiko matematikos ir technologijų pamokose. Tyrimo respondentais buvo Lietuvos matematikos ir technologijų mokytojai. Atliekant tyrimą, buvo siekiama: (1) įvertinti inovatyvių (ir priskiriamų STE(A)M) mokymo metodų taikymą matematikos ir technologijų mokytojų pamokose; (2) nustatyti, kokias inovatyvias mokymo priemones matematikos ir technologijų mokytojai naudoja pamokoms; (3) nustatyti priežastis, trukdančias matematikos ir technologijų mokytojams pasirinkti inovatyvias mokymo priemones ir taikyti STE(A)M metodus. Darbo išvados: (1) tyrimo metu nustatyta, jog inovatyvius ir STEAM priskiriamus mokymo būdus renkasi mažiau nei pusė respondentų, tačiau jeigu mokytojai renkasi taikyti STEAM, tai jų pamokos pasižymi ne vienu inovatyviu bruožu; (2) apie 70% Lietuvos matematikos ir technologijų mokytojų pamokose naudoja inovatyvias individualizuotam mokymui ir specialiesiems poreikiams pritaikytas priemones, interaktyvius bendradarbiavimo įrankius, duomenų apdorojimo ir įvesties programas, kompiuteriu atliekamas situacijų simuliacijas, grafinius ir interaktyvius skaičiuotuvus internete, mokslinius skaičiuotuvus ir robotus, tačiau kai kurias iš jų naudoja vienetai arba priemonių netaiko taip dažnai kaip norėtų dėl jų nepakankamo prieinamumo; (3) mažiau nei trečdalis pedagogų mano, jog nėra prasmės į savo ugdymą įtraukti inovatyvius ir STEAM priskiriamus mokymo(si) metodus bei priemones dėl nepakankamo administracijos palaikymo, techninės pagalbos stokos, finansinių išteklių stokos, bei pasirengimo baigiamiesiems egzaminams keliamos įtampos.
The objective of the conducted research was to reveal STE(A)M teaching methods and tools used by Lituanian teachers in mathematics and technology classes. The respondents of the study were Lithuanian mathematics and technology teachers. The research aimed to: (1) Evaluate the application of innovative (and attributed to STE(A)M) teaching methods in the classes of mathematics and technology; (2) To determine what innovative learning tools mathematics and technology teachers use in the classroom; (3) Identify the reasons that prevent mathematics and technology teachers from choosing innovative teaching tools and applying STE(A)M methods. Conclusions of the work: (1) During the study, it was found that less than half of the respondents choose innovative and STEAM-related teaching methods. However, if teachers choose to implement STEAM, their lessons exhibit multiple innovative features; (2) It was determined that mathematics and technology teachers use innovative tools in their lessons for individualized and tailored learning, interactive collaboration, data processing and input programs, computer–based situational simulations, online graphical and interactive calculators, scientific calculators, and robots. However, some of these tools are used infrequently or not as often as desired due to their limited accessibility; (3) It was found that less than a third of educators believe that incorporating innovative and STEAM-related teaching methods and tools into their education is not worthwhile due to insufficient administrative support, lack of technical assistance, shortage of financial resources, and the stress of preparing for final exams.