Vaizdo įrašų taikymas choro pamokose, skatinant mokinių fizinį aktyvumą, dainuojant prieš kamerą, valdymą
Kovalenkaitė, Žydrūnė |
Skatinant mokinių fizinį aktyvumą, dainuojant prieš kamerą valdymą. Studijuodama Vytauto Didžiojo Universitete, gretutinių pedagogikos studijų programoje, atlikau pedagoginę praktiką vienoje iš Panevėžio gimnazijų. Pedagoginės praktikos metu dalyvavau choro pamokose, perėjus į nuotolinį mokymą, teko pastebėti, kad šiose pamokose mokinės nenoriai atlieka prasidainavimo pratimus, vengia dalyvauti pamokose su vaizdo kamera. Tai paskatino ieškoti naujų nuotolinio mokymo būdų ir idėjų, kad pamokos vyktų sklandžiai, taikant vaizdo įrašų metodą, panaudojant balso lavinimo pratimus, su kūno judesiais, taip pat inovatyviomis mobiliųjų telefonų programėlėmis skatinti dažniau matyti save - vaizdo ekrane. Pagrindinis pedagoginio baigiamojo darbo tikslas – atskleidžiant mokinių baimę aktyviai dalyvauti nuotolinėse choro pamokose, sukurti tinkamas sąlygas bręsti kūrybingai, sąmoningai ir muzikaliai asmenybei taikant vaizdo įrašymo ir naujų prasidainavimo pratimų, panaudojant kūno – rankų judesius, metodą. Teorinėje darbo dalyje remiantis įvairių autorių moksline literatūra bus atskleidžiamas ICT (information and communication technology) taikymas nuotoliniame ugdyme, taip pat mobiliųjų programėlių nauda, kurios tyrimo metu neanalizuojamos, o naudojamos, kaip paskatinamoji priemonė tobulinti vaizdo įrašų darymo įgūdžius, taip pat dalyvaujant pamokose su vaizdo kamera. Empirinėje darbo dalyje aprašomas pedagoginės veiklos tyrimas, kuriuo siekiama atskleisti balso lavinimo pratimų panaudojant kūno – rankų judesius, taikant vaizdo įsirašymą, naudą, analizuojami ir pateikiami rezultatai. Tyrime dalyvavo šešios mergaitės iš 6 - 8 klasių, kurios mokosi jaunių choro pamokoje, ( 6 kl. - A1, A2; 7 kl. B1, B2; 8 kl. C1, C2). Tiriamieji, pagal sukurtą pamokų seką, naudojosi vaizdo įrašų taikymo metodu, balso lavinimo pratimais, panaudojant kūno – rankų judesius, kurie buvo įdiegti tyrime. Tyrimo metu įvertintos galimybės balso lavinimo pratimų, panaudojant kūno – rankų judesius, taikant vaizdo įsirašymo metodą veiksmingumas, pateiktos išvados bei rekomendacijos.
Full title of the thesis: The use of videos in choir lessons to encourage students to actively sing actively before operating cameras. While studying at Vytautas Magnus University, in the adjacent pedagogy study program, I completed a pedagogical internship in one of the Panevėžys gymnasiums. During the pedagogical practice I took part in the choir lessons, when i switched to distance learning, I had to notice that in these lessons the students did not want to do the initial exercise, they avoid participating in the lessons with a video camera. It looked at new ways of distance learning and ideas to teach those in progress, using a video approach, using voice training exercises, with body movements, as well as innovative mobile phone applications that need to be seen to capture a screen image. The main goal of the pedagogical thesis is to reveal the students fear of actively participating in distance choir lessons, to create suitable places, creatively, consciously and musically personally applying videos and new initial teaching exercises using body hands. The theoretical workplace, based on the scientific literature bus of various authors, reveals the application of information and communication technologies in distance education, as well as the benefits of mobile applications developed in the study. writing skills as well as attending lessons with a video camera. The “empirical part of the work” describes a pedagogical analysis of the activity, which aims to reveal the results of the use of voice training exercises in body-arm movements, applying video recording, benefits, analysis and presentation. The study now includes six girls from grades 6 to 8 who are studying in a youth choir lesson (grade 6 - A1, A2; grade 7 B1, B2; grade 8 C1, C2). The subjects, according to the developed sequence of lessons, used video application methods, voice training exercises, using body - arm movements, which were introduced in the study. During the research, the possibility of evaluating voice training exercises using body - arm movements, applying the effectiveness of the video employment method, presenting conclusions and recommendations.