Ibis Vilnius Centre viešbučio verslo ir valdymo vertinimas Covid-19 pandemijos sąlygomis
Simutienė, Lina |
Baigiamajame darbe nagrinėjama tema, susijusi su Covid-19 sukeltos pandemijos įtaka viešbučių industrijai. Tyrimo problema yra keliama klausimu kokią įtaką padarė Covid-19 pandemijos sukelta krizė viešbučių industrijai ir Ibis Vilnius Centre viešbučiui. Tyrimo klausimai Kokie verslo valdymo sprendimai buvo priimami viešbučio vadovybės pandemijos laikotarpiu neigiamo pandemijos poveikio suvaldymui? Kokias pasekmes šie sprendimai turėjo viešbučio verslui krizės laikotarpiu? Kokius pokyčius viešbučio veiklos valdyme įgyvendino viešbučio vadovybė, siekiant užtikrinti didesnį viešbučio atsparumą galimoms krizėms ateityje? Kokią įtaką pandemija padarė viešbučio veiklai ir pagrindiniams rodikliams? Tyrimo objektas Ibis Vilnius Centre viešbučio valdymas Covid-19 pandemijos sąlygomis. Tyrimo tikslas Įvertinti pandemijos įtaką Ibis Vilnius Centre verslui ir jo valdymui. Tyrimo metodai Mokslinės literatūros analizė, interviu ir dokumentų analizė. Tyrimo rezultatai Interviu su Ibis Vilnius Centre vadove parodė, kad dėl pandemijos viešbutis buvo uždarytas beveik dvejiems mėnesiams. Dauguma darbuotojų buvo išleisti į prastovas. Dalis jų išėjo iš darbo, keisdami industriją, kas įtakojo darbuotojų trūkumą ir neigiamai paveikė teikiamų paslaugų kokybę. Įvesti nauji higienos standartai, neigiamai paveikę paslaugos suteikimo greitį ir padidinę kaštus. Pristatytos naujos paslaugos. Pradėta ieškoti klientų už tradicinių segmentų ribų. Technologijos, padedančios mažinanti kontaktą tarp darbuotojų ir svečių, viešbutyje egzistavo dar iki pandemijos. Dokumentų analizė parodė, kad vidutinis viešbučio užimtumas, kritęs 2020 m., 2021 m. pradėjo augti, o 2022 m. beveik pasiekė 2019 m. užimtumą. Vidutinė kambario kaina mažėjo 2020 - 2021 m., o 2022 m. viršijo 2019 m. kainą. Vidutinės pajamos per kambarį krito 2020 - 2021 m., 2022 m. nebuvo pasiekusios šio 2019 m. rodiklio. Keitėsi šalių, iš kurių atvyko svečiai, sąrašas. Išvados Tyrimo metu nustatyta, kad viešbutis tinkamai valdė higienos normų laikymąsi, lanksčiai sprendė pajamų užtikrinimo klausimus. Ateityje viešbučio vadovams būtų rekomenduojama skirti daugiau dėmesio darbuotojų atsparumui ir lojalumui didinti, gerinti kokybę ir mažinti kaštus.
The final paper examines the topic of the impact of Covid-19 pandemic to the hotel industry. Research problem is raised by the question what impact Covid-19 pandemic crisis had on the hotel industry and Ibis Vilnius Centre hotel. Research questions What business management decisions were made by the hotel management during the pandemic to control the negative effects of the pandemic? What consequences did these decisions have for the hotel business during the crisis? What changes have the hotel's management implemented in order to ensure greater resilience of the hotel to possible crises in the future? How has the pandemic affected hotel operations and key metrics? Object of the research Ibis Vilnius Centre hotel management during Covid-19 pandemic. The goal of the research is to evaluate the impact of pandemic on hotel business and management. Research methods Analysis of scientific literature, interview and document analysis. The research results An interview with General Manager of Ibis Vilnius Centre hotel showed that hotel was closed for almost two months due to the pandemic. Most of the staff went on standby. Some of them left their job, changing the industry, which caused a shortage of staff and negatively affected the quality of the service. New hygiene standards were implemented, negatively affecting the speed of service provision and costs. New services were introduced. The search for customers outside traditional segments has begun. Technologies to reduce contact existed in the hotel before the pandemic. The analysis of documents showed that hotel's average occupancy fell in 2020, grew in 2021, and in 2022 almost reached 2019 indicators. The average price of a room decreased in 2020 - 2021, and in 2022 exceeded 2019 the price. Average revenue per room fell in 2020 - 2021, 2022 did not reach 2019 level. The list of TOP countries from which guests came was changing. Conclusions During research, it was established that hotel properly managed compliance with hygiene standards and flexibly resolved income assurance. Managers would be recommended to work on increasing resilience and loyalty of employees, improving quality and reducing costs.