Bosodzoku subkultūra Japonijoje: "Morohoši šeimos“ atvejo analizė
Zulonas, Tomas |
Šiame darbe yra nagrinėjamas „Morohoši šeimos“ atvejis bosozoku subkultūros Japonijoje kontekste. Bosozoku subkultūra pasižymi išskirtine gaujų sistema, chuliganiška veikla, jų žiaurumas atsispindi santykiuose su kitomis gaujomis bei policija. Svarbiausia subkultūrą apibūdinanti veikla – bosozoku „lenktynės“ - naktinis pasivažinėjimas motociklų ir automobilių kolona miesto gatvėmis. Šio darbo objektas - "Morohoši šeima" kaip naujoji XXI a. pr. bosozoku subkultūros atmaina. Tikslas - įvertinti "Morohoši šeimos" kaip bosozoku subkultūros atmainos atitikimą esamai bosozoku subkultūros sampratai. Darbui išsikelti uždaviniai yra:
- Naudojantis moksline literatūra pateikti teorinį subkultūros apibrėžimą ir aiškinimą.
- Remiantis istoriografija, pateikti bosozoku subkultūros raidą bei ypatybes.
- Pritaikius teorinį subkultūros modelį ir remiantis pasirinktais bosozoku subkultūros kriterijais ištirti “Morohoši šeimos” atvejį ir įvertinti jos priskirtinumą bosozoku subkultūrai. XXI a. pradžioje ši subkultūra yra laikoma beveik išnykusia. Tačiau yra pastebimos galimai naujos bosozoku subkultūros atmainos. Viena iš jų – „Lamborghini bosozoku“ vadinama išskirtinius Lamborghini automobilius vairuojanti „Morohoši šeima“, pasižyminti savo veiklų ir vizualinės automobilių išraiškos panašumu į bosozoku subkultūrą. Tyrimui pritaikius Ken Gelder (2007, p. 3-4) išskirtus 6 teorinius subkultūrų bruožais, kurių pagalba buvo išnagrinėta bosozoku subkultūra ir pritaikius maišytą vizualinio tyrimo būdą buvo nustatyta, kad „Morohoši šeima“ dalinai atitinka bosozoku subkultūrą. Dalinis atitikimas atsiskleidė pagal 3 bruožus - ryšį su pertekliumi ir perdėjimu, nutolimu nuo namų į labiau nebuitinę aplinką ir dažnai negatyviu santykiu su darbu. Tačiau atitikmenų nebuvo rasta neigiamame ar dviprasmiškame santykyje su socialine klase, susigretinime su teritorija labiau nei su nuosavybe, gyvenimo banalybių ir masifikacijos atsisakyme. Taip pat buvo pastebėta, kad „Morohoši šeimos“ aukštesnis socialinis sluoksnis, nei įprasta bosozoku subkultūroje, leidžia „Morohoši“ nariams savitai užsiimti veiklomis panašiomis į bosozoku subkultūros veiklas.
Reikšminiai žodžiai: bosozoku, Japonijos subkultūros, gaujos, morohoši šeima, vizualinė analizė, automobiliai, motociklai.
This paper analyzes the case of Morohoshi family in the context of bosozoku subculture in Japan. Bosozoku subculture is characterized by an exceptional gang system, their hooligan activities and their cruelty which is visible in their relations with other gangs and the police. The most important activity describing the subculture is a “bosozoku run” – a motorcycle and car convoy in the night streets of the cities. The objective of this paper is a “Morohoshi family” as a new strain of bosozoku subculture in the beginning of 21st century. The aim is to evaluate the compliance of “Morohoshi family” as a strain of the bosozoku subculture in the contrast of current concept of the bosozoku subculture. The tasks of the paper are:
- To provide a theoretical definition and explanation of subculture using scientific literature.
- Based on historiography, present the development and characteristics of the bosozoku subculture.
- After applying the theoretical subculture model, investigate the case of the “Morohoshi family” based on the selected bosozoku subculture criteria and evaluate its attribution to the bosozoku subculture. In the beginning of 21st century, this subculture is considered to be almost extinct. However, potentially new varieties of bosozoku subculture are being noticed. One of them is called “Lamborghini bosozoku”, also known as “Morohoshi family”. “Morohoshi family” drives exclusively modified Lamborghini brand cars and is known for their activities and visual expression similarity to the bosozoku subculture. Ken Gelder’s (2007, p. 3-4) 6 theoretical subcultural traits were used to analyze the bosozoku subculture. In addition to that a mixed visual analysis of “Morohoshi family” was used. The results of the analysis shows, that “Morohoshi family” partially matches the concept of the bosozoku subculture. The partial match is visible in these traits: their ties to excess and exaggeration, their movement away from home into non-domestic forms of belonging and their often negative relation to work. However, bosozoku subculture and “Morohoshi family” did not match in these traits: their negative or ambivalent relation to class, their association with territory and the refusal of the banalities of ordinary life and massification. Also, during the analysis, the higher social status of “Morohoshi family” than the social status, that is usual to bosozoku subculture was noticed. It allows “Morohoshi family” to engage in activities which are similar to those of bosozoku subculture in their own way.
Keywords: bosozoku, Japanese subcultures, gangs, morohoshi family, visual analysis, cars, motorcycles.