Representation of male images in modern cinema using the example of romantic Hollywood films
Babkina, Maryna |
Žiniasklaida, kaip galinga socialinių žinučių formuotoja ir stiprintoja, nuolat skleidžia pasakojimus apie lytį. Beveik visą XX amžių ir net XXI amžiuje vyrai dominavo JAV žiniasklaidoje, tiek ekrane, tiek užkulisiuose (ši padėtis šiek tiek pasikeitė nuo XX amžiaus pirmosios pusės). Vis dėlto žiniasklaidoje valdžios pozicijose yra daug mažiau moterų nei vyrų. Ir šis disbalansas turėjo didelę įtaką kuriamiems ir platinamiems lyčių vaizdavimo būdams. Sociologiniu požiūriu matome, kad žmogaus vaizdavimas laikui bėgant keitėsi ir dabar vyrai nėra verčiami laikytis stereotipų, jie perteikia įdomesnį požiūrį į tai, kokie turėtų būti vyrai šiandien. Vietoj to, jie tapo daug sudėtingesni, daug emociškai atviresni ir kai kuriais atvejais netgi pažeidžiami. Apie tokio tipo vaizdavimą parašyta ir pasakyta daug daugiau, tačiau jis yra toks, kuris keičia kultūros normas plačiu visuomenės mastu ir atspindi platesnę kultūrinę transformaciją bei turi potencialo pakeisti dominuojančias normas, susijusias su vyriškumu. Šis tyrimas taiko teorinę perspektyvą, pateikdamas lyčių ir žiniasklaidos studijų mokslininkų, nagrinėjančių vyriškumą, stereotipus ir žiniasklaidos reprezentacijos socialines funkcijas, nuomonę. Atlikta kokybinė turinio analizė kelioms šiuolaikinėms romantinėms komedijoms su vyrais, siekiant išsiaiškinti, kas vyksta genetinio pobūdžio ir tikslumo požiūriu. Tikslas – išsiaiškinti, ar šios reprezentacijos suteikia niuansuotesnį, tikslesnį ir kultūriškai aktualesnį vyriškumo vaizdą, palyginti su tradicinėmis reprezentacijomis. Kitaip tariant, šis tyrimas nustatė vyrų reprezentacijos skirtumus, palyginti su praeitimi. Todėl, analizuojant pagrindinius elementus, siekiama atskleisti, kiek romantinės komedijos padeda iš naujo apibrėžti vyriškumą šiuolaikinio lyčių diskurso kontekste.
As powerful shaper and reinforcer of social messages, the media channels incessant narratives about gender. For nearly all of the 20th century and well into 21st century, men have dominated in US mass media, both on-screen and behind the scenes (this has shifted slightly from first half of 20th century). Still, there are far fewer women than men, in positions of power in media. And this imbalance has had profound effect on kinds of gender representations that are produced and circulated. From sociological perspective, we see that portrayal of man has changed over time and now men are not forced to conform to stereotypes, they portray a more interesting view of what men should be like today. Instead, they have become much more complex, much more emotional open and even vulnerable, in some cases. Much more has been written and said about this particular kind of portrayal, but it happens to be kind that reshapes cultural norms on broad societal scale and reflect broader cultural transformation and has potential to reshape dominant norms surrounding masculinity. This study approach theoretical perspective, from scholars in gender and media studies who examine masculinity, stereotypes and social functions of media representation. Qualitative content analysis was conducted on several contemporary romantic comedies with male characters to see what is happening in terms of genetic making and in terms of accuracy. The goal is to access whether these representations offer more nuanced, accurate and cultural relevant image of masculinity compared to traditional representations. Put another way, this study found difference in representation of men compared to the past. Therefore, by analyzing key elements this research seeks to uncover extend to which romantic comedies help redefine masculinity in context of modern gender discourse.