Smart technologies and the possibilities of increasing their use in logistics: the case of Baltic Transport System
Tyrimo objektas: išmaniosios technologijos logistikoje. Tyrimo tikslas: išanalizuoti išmaniųjų technologijų panaudojimo galimybes BTS logistikos įmonėje ir pateikti strategines įžvalgas jų naudojimui didinti. Tyrimo uždaviniai: 1. Nustatyti išmaniųjų technologijų naudojimo logistikos srityje situaciją ir pagrindines problemas. 2. Atskleisti teorinius požiūrius į išmaniųjų technologijų naudojimą logistikoje. 3. Parengti tyrimo metodologiją, pagrįstą išmaniųjų technologijų naudojimu logistikoje, ir atlikti empirinį tyrimą. 4. Pateikti kryptis, kaip pagerinti išmaniųjų technologijų integraciją BTS įmonėje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sintezė, dokumentų analizė ir sintezė, gerosios praktikos analizė, pusiau struktūruotas interviu, taip pat taikytos SWOT analizė, PEST analizė ir Probleminio medžio metodas. Tyrimo rezultatai: šiame tyrime aprašoma, kaip išmaniųjų technologijų naudojimas gali pagerinti logistikos veiklos rezultatus, pasitelkiant BTS įmonę kaip praktinį pavyzdį. Pirmoje dalyje pabrėžiama skaitmeninių inovacijų svarba logistikoje, apžvelgiant DI, IoT ir kitų išmaniųjų įrankių pranašumus bei iššūkius. Pirmas skyrius neprasideda teorija, bet grindžiamas situacijos ir problemų analize. Jame analizuojamos pasaulinės išmaniosios logistikos tendencijos, pateikiami sėkmingų pilotinių iniciatyvų pavyzdžiai pirmaujančiose įmonėse bei aprašomos pagrindinės problemos Baltijos regione, ypatingą dėmesį skiriant BTS. Antras skyrius pateikia teorinį pagrindą, remiantis esminiais modeliais, tokiais kaip Inovacijų difuzijos teorija (DOI) ir Technologijų–organizacijos–aplinkos (TOE) modelis. Taip pat aptariama DI, IoT, ’’Blockchain’’ ir didžiųjų duomenų panauda logistikos transformacijoje. Antrame skyriuje išplėtojamas teorinis išmaniosios logistikos pagrindas kartu su kokybinio tyrim metodika – atlikti penki BTS skyrių vadovų interviu ir išanalizuoti papildomi įmonės dokumentai. Atskleidžiama, kaip šiuo metu BTS naudoja išmaniuosius įrankius, ypač transporto valdyme, ir kur egzistuoja spragos – administravimo ir sandėliavimo srityse. Trečiame skyriuje pateikiami empirinio tyrimo rezultatai, atliekamos SWOT ir PEST analizės, kurios leidžia įvertinti vidinius pajėgumus bei išorinius veiksnius. Pagrindinės išvados rodo, kad BTS jau pradėjo skaitmenizacijos procesą, tačiau plačiam di egimui trukdo didelės daugiasistemės nesuderinamumo išlaidos ir darbuotojų kompetencijų trūkumas. Darbe pateikiami konkretūs sprendimai: nuoseklus ERP sistemų atnaujinimas, darbuotojų mokymo moduliai, ES lėšų naudojimas skaitmenizacijai bei partnerystės bendroms inovacijoms. Magistro darbas prisideda prie teorinių ir praktinių žinių apie išmaniosios logistikos diegimą vidutinėse įmonėse plėtros, ir pateikia pokyčių žemėlapį, padedantį prisitaikyti prie naujo automatizuoto, duomenimis pagrįsto tiekimo grandinės pasaulio.
Research object: smart technologies in logistics. Research aim: to analyze the potential of smart technologies usage in BTS logistics company and propose strategic insights for increasing of their use. Research objectives: 1. To identify the situation and main problems of using smart technologies in logistics. 2. To disclose theoretical approaches regarding smart technologies, use in logistics. 3. To prepare research methodology based on smart technologies use in logistics and implement empirical research. 4. To propose directions for enhancing the integration of smart technologies in BTS. Research methods: scientific literature analysis and synthesis, document analysis and synthesis, good practice analysis, semi-structured interview, also SWOT analysis, PEST analysis, and a Problem tree method. Research findings: this study describes how the use of smart technologies can improve the performance of logistics using BTS as an example case. The first section illustrates the importance of digital innovation in logistics, overviewing AI, IoT, and other smart tools' advantages and challenges. The first chapter does not begin with theory but is based on situational and problem analysis. It analyses global logistics smartness trends, gives examples of successful pilot initiatives at pioneer firms, and describes the prevailing problems in the Baltic region, with the emphasis laid on BTS. The second chapter develops the theory foundation based on seminal frameworks such as the Theory of Diffusion of Innovation (DOI) and the Technology-Organization-Environment framework. It also elaborates on the deployment of AI, IoT, Blockchain, and big data in the logistics revolution. The second chapter is the theory approach of intelligent logistics along with qualitative research practice, for which five interviews of the heads of the various departments at BTS along with complementary documentation are done. It elaborates on how intelligent tools are being practiced at the moment at BTS, namely in fleet management, and where gaps are there in administration and warehousing. The third chapter further provides results from empirical research, SWOT and PEST analyses putting internal capacity and macro-environment drivers in perspective. Key findings identify that even though BTS has started the digitization process, restraints in the form of costly multithreading incompatibility and human capability shortfalls stall macro-scale implementation. The study concludes with espousing concrete solutions to BTS through successive ERP upgrades, specific modules of human resource training, making use of the proceeds of the EU for digitization, and adopting partnerships for co-innovation. The Master thesis enriches the practice and theory of the adoption of intelligent logistics among medium-sized firms with the discovery of a change map for the emerging new supply chain world to become automatized and data-driven.