New public diplomacy in the digital age: the case of “Fridays for Future”
Trimonytė, Neringa |
Tyrimo objektas yra civilinis judėjimas „Fridays for Future“ ir jo reikšmė naujoje viešojoje diplomatijoje. Tyrimo tikslas yra apibrėžti kaip „Fridays for Future“ įgalina viešosios diplomatijos funkcijas savo kovoje su klimato kaita. Tikslui pasiekti yra suformuoti teoriniai ir empiriniai uždaviniai. Teoriniai uždaviniai apjungia teorinę analizę, kurios metu yra siekiama išgryninti viešosios diplomatijos apibrėžtį, jos vystymąsi, aktorius. Taip pat apžvelgiami, nevalstybiniai veikėjai ir jų funkcijos naujosios viešosios diplomatijos kontekste. Empirinėje dalyje vykdoma aprašomoji „Fridays for Future“ judėjimo analizė, įvardijama šio judėjimo tikslai, uždaviniai, vertybės, susikūrimo istorija. Po to naudojant kiekybinius ir kokybinius tyrimo metodus yra atrenkama informacija iš socialinių tinklų Twitter, Instagram ir Facebook siekiant įvardinti vyraujančias temas „Fridays for Future“ komunikacijoje. Taip pat atliekama turinio analizė, kurios metu išryškinami pateikiamos informacijos rėminimo principai ir kaip įtraukiamos naujosios viešosios diplomatijos funkcijos „Fridays for Future“ komunikacijoje ir veikloje. Atlikus pasirinktų šaltinių analizę paaiškėjo, kad „Fridays for Future“ aktyviai dalyvauja kovoje su klimato kaita ir siekia sumažinti jos įtaką visame pasaulyje. Jų komunikacijoje įrėminama informacija trimis lygiais. Pirmame lygyje yra pristatoma klimato kaitos problema, kas tai sukėlė. Antrame lygmenyje aptariamos galimybės kaip spręsti problemą ir trečiajame – būdai toms galimybėms įgyvendinti. Tarp surinktos informacijos pavyzdžių matoma tendencija, kad „Fridays for Future“ save parodo kaip sėkmingą veikėją, kuris stengiasi pasiekti daug klimato kaitos kontekste. Tuo tarpu, politikai ir pasaulio lyderiai yra apibūdinami neigiamai ir jiems suverčiama kaltė dėl jų pasyvaus elgesio ir sukeltos krizinės situacijos. „Fridays for Future“ vykdoma komunikacija socialiniuose tinkluose yra abipusė – įtraukiama tūkstančiai siekėjų ir bendraminčių. O tokio pobūdžio komunikacijos siekis yra įvardijamas kaip vienas iš pagrindinių naujosios viešosios diplomatijos tikslų. Taip pat galima įžvelgti ir kitų viešosios diplomatijos funkcijų „Fridays for Future“ veikloje, kaip žmonių sutelkimas vardan iškelto „Fridays for Future“ tikslo ir nuomonės formavimas, kuris sukuria judėjimo teigiamą, siektiną įvaizdį.
With the changes in technologies arrives new means of doing everyday jobs and communicating. Effects are also seen in development of public diplomacy which is moving towards a more advanced and digitalized world. Incorporation of the Internet and social networks in life is essential in order to be in touch with the majority of society. Thus, new public diplomacy becomes a bridge which creates reciprocal communication between the audience and the storyteller. Moreover, a broader insight on actors who conduct public diplomacy could be identified. It is not anymore a state-centered body or institution. Non-state actors are equalizing their position to that of state actors. Thus, as non-state bodies are expanding their influence on global issues, it is essential to understand how they incorporate features of public diplomacy in their actions and communication on social networks. The object of the research is grassroots movement Fridays for Future (FFF) as an influential non-state actor of new public diplomacy. The aim of the research is to determine how has grassroots movement Fridays for Future been used as a tool of public diplomacy in relation to climate change issue. In order to achieve the set aim, there were identified theoretical and empirical objectives. The objectives of the theoretical part are to select and analyse scientific works on the public diplomacy and its development, to define how non-state actors, in particular, Fridays for Future grassroots movement, is participating in new public diplomacy. The objectives of the empirical part of the paper are as follows: to perform a descriptive analysis of Fridays for Future movement, define its development, main values and goals in relation to climate change. Afterwards perform content analysis of FFF posts on social networks Facebook, Instagram and Twitter. Thus, posts from social networks are collected from the period of May 2019 - November 2019, then grouped according to their content and prevailing categories are defined on each social network. Furthermore, content analysis is performed by identifying what frames are created in the communication and to what extent are evident features of new public diplomacy in FFF actions and communication. After the analysis of the data, research results revealed that Fridays for Future are actively engaged in the climate change context with the aim to mitigate the effects of it. Their communication frames are created in order to represent the issue of climate emergency what are the roots of it, moving forward to the possible solutions and finally defining the means by which those solutions could be achieved, namely mobilization of people for strikes and demonstrations. In the selected instances there was a tendency to show FFF as an example of great work to combat climate change, whereas political leaders are depicted in a more negative manner with blaming them for inactiveness in this field. Furthermore, Fridays for Future on social networks are actively engaged with thousands of people, making their communication reciprocal which is the main aim of the new public diplomacy. There are also indications of other features of new public diplomacy, such as mobilization of people for one’s ideas and creating an attitude which is followed as an example by others.